واکنش اشکنازی به سخنان نتانیاهو درباره حمله به ایران

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۹۰۶۵۴۲ سرخط اخبار

 رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت، رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل باید به طور مشترک درباره حمله به ایران تصمیم گیری کنند.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «گابی اشکنازی» جمعه در کنفرانسی در هرتزلیا بر اهمیت تصمیم گیری مشترک مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل درباره حمله به ایران تاکید کرد و گفت: تصمیمات استراتژیک باید از طریق مذاکره میان رهبران سیاسی و نظامی اتخاذ شود.

وی افزود: اگر ارتش در این مباحث حضور ندارد، باید چنین روندی ایجاد شود. ارتش باید در چنین تصمیم گیری هایی نقش داشته باشد و پیشنهاداتی در این راستا ارائه کند.

اشکنازی ادامه داد: ارتش در تصمیم گیری برای ورود به جنگ تاثیرگذار است. این وظیفه ماست. ما باید مطمئن باشیم تصمیمات اتخاذ شده قابل دستیابی هستند.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل با بیان اینکه «استفاده از نیروی نظامی ابزار است نه هدف»، تاکید کرد: باید میان انتظارات رهبران سیاسی و نظامی هماهنگی وجود داشته باشد. این مباحث برای تعیین پیامدها ضروری هستند.

اشکنازی با بیان این مطلب افزود: این گفت وگوها وظیفه رهبران سیاسی و نظامی است. من به «بنی گانتز»، جانشین خود گفته ام برای رسیدن به نتایج مطلوب باید با رهبران سیاسی در این باره گفت وگو شود.

این سخنان اشکنازی پس از آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه تلویزیونی گفت، این صرفا رهبران سیاسی هستند که درباره حمله به ایران تصمیم نهایی را اتخاذ می کنند. این مسیر همیشگی بوده و خواهد بود.


نظر شما :