ثروت خانواده مبارک چقدر است؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۰۶۲۷۹ سرخط اخبار
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، شبکه خبری المحیط بخش هایی از این تحقیق را که کمی پیشتر شبکه بی بی سی در برنامه اقتصاد روز خود جزئیاتی از آن را پخش کرد، منتشر ساخت.

در این برنامه مت گریگوری، پژوهش گر بی بی سی سخنان خود را از مقابل یکی از بزرگترین و مجلل ترین قصرها در لندن که در منطقه "ولوتون" قرار دارد، آغاز کرد.

گریگوری تصریح کرد که این قصر از گران ترین قصرهای لندن است و یکی از دارایی های خانواده مبارک به شمار می آید و این قصر به اسم جمال مبارک، پسر حسنی مبارک مشهور است.
 


منابع اعلام کرده اند که دارایی خانواده مبارک حدود 17 میلیارد دلار است که بیشتر از فروش زمین و معامله های اسلحه به دست آمده است. اما اطلاعاتی نیز وجود دارد که نشان می دهد این دارایی ها از طریق سرقت اموال بانک های ملی انقلاب مصر در سال 2011 به دست آمده است.

در همین راستا دیموند پکر، پژوهشگر موسسه سرمایه گذاری ها در واشنگتن اظهار کرد که کل اموالی که طی هشت سال از 2000 تا 2008 از مصر خراج شد حدود 3 / 75 میلیارد دلار برآورد شده است.

پکر تصریح کرد: این مساله فساد نیست بلکه جنایتی بین المللی است.

وی تصریح کرد که نظام مبارک بیشتر به سیاست بازار آزاد برای به دست آوردن سودهای بیشتر از معامله های مالی تکیه می کرد و می توانست این دارایی ها را به آسانی به پایتخت های کشورهای بزرگ منتقل کند.


( ۱ )

نظر شما :