استقبال وزیر نفت از راهکارهای دور زدن تحریم

۰۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۰۶۰۷۸ سرخط اخبار

اعتماد : چندی است که موضوع دور زدن تحریم ها در حوزه وزارت نفت به صورت جدی در میان نمایندگان مجلس پیگیری می شود و در این رابطه ظاهرا کمیسیون انرژی راهکارهایی را به رستم قاسمی وزیر نفت ارائه داده است تا با این روش ها تحریم های اعمالی غرب را به نوعی دور زده و بتوانند چرخ توسعه نفتی کشور را به حرکت درآورند.

چند سالی است که به دلیل تنگ نظری های غربی و البته تحریم ها و عدم سرمایه گذاری در مباحث نفتی توسعه میادین نفتی با تاخیر مواجه شده ولی از یک سال گذشته تاکنون رستم قاسمی مدیر کهنه کار قرارگاه خاتم با حضور در وزارت نفت عزم خود را جزم کرده تا به هر طریقی این عقب ماندگی را جبران کند و بر این اساس از پیشنهادات مختلف در راستای دور زدن تحریم ها و توسعه میادن عقب افتاده مشترک و غیر مشترک استقبال می کند.

در این راستا ظاهرا کمیسیون انرژی مجلس راهکارهایی را ارائه داده که مورد توجه قرار گرفته است. امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استقبال وزیر نفت از راهکارهای کمیسیون انرژی به دور زدن تحریم ها می انجامد. وی با بیان اینکه تحریم های نفتی علیه ایران پایدار نخواهد بود، تزلزل ایجاد شده در اقتصاد کشورهای غربی و اروپایی را نشانه شکست تحریم ها علیه ایران خواند. نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از وقوع تحریم ها علیه ایران، کمیسیون انرژی مجلس با برگزاری جلسات کارشناسی با مسوولان وزارت نفت و وزیر نفت، اقدامات مناسبی برای دور زدن تحریم ها طراحی کرد. وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه دیپلماسی نفتی همزمان با تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران صورت گرفت، ادامه داد: راهکارهای کمیسیون انرژی مجلس و تعامل وزارت نفت با این کمیسیون موجب شد که راه حل های مناسبی برای دور زدن تحریم ها در نظر گرفته شود. سلطانی با یادآوری اینکه ریز راهکارهای دور زدن تحریم ها را نمی توان رسانه یی کرد، تصریح کرد: پیدا کردن مشتری های جدید نفتی و ارتباط غیرمستقیم با تجار اروپایی موجب شده است که تحریم ها علیه ایران به چند کشور غربی محدود شود. وی با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش پیگیر اجرایی شدن راهکارهای ارائه شده است، گفت: فعالیت گسترده آغاز شده در کمیسیون انرژی باید ادامه داشته باشد و افزایش تولید نفت در دستور وزارت نفت قرار بگیرد. تحریم ها علیه ایران به علت شرایط نامناسب اقتصاد اروپا دوام نخواهد داشت و ناپایدار خواهد بود.


نظر شما :