عیدی میلیاردی قطر و عربستان به سعد حریری

۰۱ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۰۵۷۹۳ سرخط اخبار

سعد حریری رییس جریان المستقبل این کشور به منظور رهایی یافتن از بحران مالی خاندان خود، مبلغ چهار میلیارد دلار به عنوان عیدی عید فطر از عربستان سعودی و قطر دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از رسانه های خبری، بخش عمده این چهار میلیارد دلار به منظور حل و فصل مشکلات شرکت 'سعودی اوجیه' صرف خواهد شد که طی ماه های اخیر به دلیل از دست دادن پروژه های بزرگ اقتصادی در عربستان سعودی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

شرکت اقتصادی سعودی اوجیه که در عربستان واقع بوده و مهم ترین منبع مالی حریری محسوب می شود، پس از اینکه وزارت کشور عربستان دو پروژه ساختمانی را که ارزشی شش میلیارد دلاری داشته از برنامه کاری خود حذف کرده است، گرفتار این بحران مالی جدید شد.

منابع خبری اعلام کرده اند که هنوز این دو پروژه در دست بررسی است، اما مسئولان شرکت سعودی اوجیه امیدی به بازگشت آنها در پروژه های کاری خود ندارند.

طرح دیگری نیز که قرار بود این شرکت در آن مشارکت داشته باشد، پروژه حمل و نقل عمومی ریاض به ارزش بیش از 13 میلیارد دلار بود که بنابر گفته منابع خبری این امر نیز بعید به نظر می رسد که شرکت سعودی اوجیه موفق به مشارکت در آن بشود.

این شرکت به دلیل مشکلات بزرگ مالی، نزدیک به 17 هزار کارمند خود را از کار برکنار کرده است.

از دیگر برنامه هایی که حریری برای این مبلغ هنگفت دارد، بهبود وضعیت روزنامه المستقبل از قبیل نقل مکان دفتر این روزنامه و افزایش 5 تا 25 درصدی حقوق کارمندان آن بوده که طی روزهای اخیر بحث و بررسی این مساله آغاز شده است.

چندی پیش نیز به دلیل مشکلات مالی این خاندان، حکم اخراج 300 تن از کارمندان شبکه تلویزیونی المستقبل لبنان صادر شده بود.

بحران اقتصادی خاندان حریری ماه هاست که یکی از مشکلات مهم جریان المستقبل در لبنان شده، به شکلی که حتی کارمندان شرکت 'میلینیوم' که وظیفه آنها حفاظت و رسیدگی به کارهای داخلی منازل خاندان حریری است، به همراه برخی از دیگر کارمندان شرکت های وابسته برای سومین ماه متوالی حقوق دریافت نکردند.

کلید واژه ها: سعد الحريري


نظر شما :