واکنش دمشق به تصمیم تازه اعراب

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۰۵۶۱۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه سوریه تعلیق عضویت کشورش در سازمان همکاری اسلامی را اقدامی غیر قانونی توصیف کرد و آمریکا را راس توطئه چینی علیه دمشق دانست. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ولید المعلم در گفتگو با تلویزیون رسمی سوریه اظهار داشت: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مسئول کشتار و خونریزی در سوریه هستند.

وی اظهار داشت: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به تعلیق عضویت سوریه اکتفا نکردند بلکه علیه این کشور توطئه کرده اند. آمریکا در راس این توطئه چینی قرار دارد و ترکیه، قطر و عربستان ابزار توطئه علیه سوریه هستند.

وزیر خارجه سوریه با بیان این مطلب افزود: تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی نقض منشور این سازمان به شمار می رود زیرا تصمیم گیری این سازمان باید با موافقت همه اعضای آن باشد و این در حالی است که برخی کشورها با تعلیق عضویت سوریه مخالف بودند.

ولید المعلم خاطرنشان کرد که ملت سوریه به دلیل ایمانی که به استقلال و اتحاد میهن خود دارد در مقابل توطئه ها ایستادگی خواهد کرد.از سوی دیگر وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: "والری آموس" هماهنگ کننده امور انسانی در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که کشورهای عربی حتی یک دلار نیز به ملت سوریه کمک انسانی نکرده اند.

معلم تصریح کرد: من خطاب به آموس گفتم که کشورهای عربی تنها برای حمایت از افراد مسلح، تخریب منازل و زیر ساخت ها در سوریه و آواره کردن مردم پول دارند و تاکنون یک دلار نیز برای کمک انسانی به ملت سوریه و بازسازی مناطق تخریب شده هزینه نکرده اند.گفتنی است سازمان همکاری اسلامی صبح روز پنجشنبه در نشست فوق العاده ای که در مکه برگزار کرد در راستای همسویی با سیاست های ضد سوری غرب عضویت سوریه در این سازمان را به حال تعلیق درآورد و توقف فوری خشونت ها در این کشور را خواستار شد.

کلید واژه ها: سوریه سازمان همکاری اسلامی


نظر شما :