مسلمانان مشمول حقوق بشر نیستند؟

۰۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۰۴۷۲۸ سرخط اخبار
رهبر مخالفان میانمار به علت سکوت در برابر کشتار اقلیت مسلمان در این کشور با انتقاد همقطاران طرفدار دموکراسی خود روبرو شده است.
به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در اینترنت ، فعالانی که از آنگ سان سوچی به عنوان سمبل معروف حقوق بشر در دنیا طی سالها حبس و انزوا حمایت کرده اند ، هم اکنون او را به سکوت در برابر یکی از حساس ترین مسائل حقوق بشری در میانمار متهم می کنند: کشتار مسلمانان روهینگیا که طبق درجه بندی های سازمان ملل یکی از رنجدیده ترین اقلیت ها در جهان به حساب می آیند.
منتقدان می گویند که سوچی در هشت هفته ای که مسلمانان منطقه غرب میانمار قتل عام یا آواره شده اند ،‌ سکوت اختیار کرده است.
گزارش های زیادی از خشونت ارتش علیه مسلمانان و کشتارهای خودسرانه و خارج از محدوده قضایی منتشر شده است.
خودداری سوچی از مورد انتقاد قرار دادن رئیس جمهور میانمار که سیاست هایش به نوعی تایید کننده پاکسازی قومی در میان مسلمانان است ،‌ انتقاد زیادی در بر داشته است. رئیس جمهور میانمار گفته است که هشتصد هزار مسلمان روهینگیا باید به اردوگاههای مرزی در بنگلادش فرستاده شوند.
آنا رابرتس مدیر اجرایی کمپین میانمار در انگلیس می گوید:« سوچی در موقعیت دشواری قرار دارد اما مردم از اینکه او اعتراض نکرده است ،‌ ناامید شده اند.»
براد آدامز مدیر بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر نیز می گوید:« سوچی فرصت را برای صحبت در این باره از دست داده است. او وقتی در اروپا بود می توانست در این باره صحبت کند.»

نظر شما :