کدام کشورها در حمله به آمریکا دست دارند؟

۰۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۰۴۷۲۶ سرخط اخبار
یک مقام بلندپایه پنتاگون اعلام کرد از سال 2009 چندین کشور در حملات سایبری به تاسیسات زیر بنایی آمریکا نقش داشته اند ، ولی این دلیل نمی شود بازتاب این امر را در گزارشهای انتشار یافته مبنی بر نقش آمریکا در انتشار ویروس استاکسنت جستجو کنیم .
ژنرال کیت الکساندر دیروز با شرکت در یک مجمع امنیتی در شهر آسپن کلرادو با بیان این مطلب تاکید کرد :‌
« من هیچ ارتباطی میان حملات سایبری به آمریکا و نقش واشنگتن در انتشار ویروس استاکسنت نمی بینم و دلیلی برای مرتبط دانستن امریکا به انتشار استاکسنت وجود ندارد . »
استاکسنت نخستین بدافزار طراحی شده برای حمله به سامانه های صنعتی بود که روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد در چارچوب بخشی از عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای مختل کردن برنامه هسته ای ایران به کار گرفته شد.
اداره ملی مدیریت ضد اطلاعات ، یکی از شعبات دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشتر در ماه اکتبر طی گزارشی به کنگره اعلام کرده بود چین و روسیه از متهمان اصلی سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و فناوری آمریکا هستند .
با این همه در نسخه غیر طبقه بندی شده این گزارش به صراحت مسکو و پکن یا هیچ کشور دیگر به حمله سایبری برضد تاسیسات زیرساختاری آمریکا مانند شبکه برق ، پایانه های حمل و نقل و شبکه های مخابراتی و ارتباطاتی متهم نشده اند .
الکساندر که ریاست فرماندهی سایبری ارتش آمریکا را نیز بر عهده دارد ،‌ طی سخنانی در مجمع امنیتی آسپن تاکید کرد از وجود هر گونه شواهد و مدارکی دال بر اینکه استاکسنت در شرایط کنونی بر ضد خود آمریکا به کار گرفته شده ، بی خبر است .
گروهی از کارشناسان پیشتر با استناد به دردسترس بودن بدافزار استاکنست در شبکه های آنلاین ، پیش بینی کرده بودند ممکن است آمریکا خود هدف حملات این ویروس قرار بگیرد.
ژنرال الکساندر در عین حال در پاسخ به پرسشی در این باره گفت :‌ «‌ در شرایط کنونی اکثریت عاملان حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی ما ، از جمله باندهای تبهکاری و هکر ها هستند و البته برخی دولتها نیز در این حملات نقش دارند .»
به گزارش خبرگزاری رویترز ، الکساندر قبلا در اوایل این ماه میلادی گفته بود آمار حملات سایبری به تاسیسات زیرساختاری حیاتی آمریکا ، از 9 مورد در سال 2009 به بیش از یکصد و شصت مورد در سال گذشته افزایش یافته است .
وی قرار است در کنفرانس سالانه موسوم به دفکان Defcon که به زودی در لاس وگاس امریکا برگزار می شود شرکت کند . این گردهمایی که هر سال با شرکت هکرها و افراد حرفه ای و نخبه در بخش های امنیت سایبری برگزار می شود ، بزرگترین گردهمایی هکرهای اینترنتی در سراسر جهان لقب گرفته است .
ژنرال الکساندر با اشاره به هوشمندی و قابلیت های بسیار بالای هکرهای اینترنتی گفت :‌ «‌ آمریکا برای کمک به آموزش نیروهای کشور در تامین امنیت سایبری کشور ، به این افراد نیاز دارد و فکر می کنم کارهای بسیار بزرگی وجود دارد که این هکرها می توانند انجام دهند . »‌

نظر شما :