جزییات عملیات انفجار مقر امنیت ملی سوریه

۳۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۹۰۴۴۶۸ سرخط اخبار

یک منبع سوری که نامش را فاش نکرد جزییات انفجار مقر امنیت ملی سوریه در دمشق را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی ، یک منبع سوری که نامش را فاش نکرد گفت: انفجار در داخل مقر امنیت ملی سوریه، به سبب ماده c4  شدید الانفجاری که حجم آن از از دستگاه موبایل کوچک کمتر است، رخ داده است.

این منبع بیان کرد: این ماده به زیر میز مکان نشست مسئولان امنیتی سوریه چسبانده شده بود.

منبع فوق اعلام کرد: این ماده به وسیله یک جوان دانشگاهی که در دهه سی عمرش است و با دفتر امنیت ملی سوریه چند سالی به صورت قرار دادی  کار می کرده ، در محل کار گذاشته شده است.

این منبع بیان کرد: این فرد مورد اعتماد "هشام اختیار" رئیس دفتر امنیت ملی بوده است و از سوی دستگاههای اطلاعاتی خارجی که مقامات سوری احتمال می دهند ترکیه و اردن باشد اجیر شده است.

منبع فوق افزود: این فرد با ماده مذکور را از طریق یک واسطه وابسته به مخالفان به دست آورده و آنرا در مکان مناسب قرار داده است.

این منبع بیان کرد: این ماده پیشرفته فقط در دستگاههای اطلاعاتی پیشرفته موجود است و قابلیت مغناطیسی و انفجار از راه دور در هر زمانی که مد نظر باشد را دارد.

 روزنامه القدس العربی در ادامه می افزاید: ساختمان امنیت ملی سه طبقه است و به فاصله کمی از سفارت ترکیه(40 متر) قرار دارد و نشست فوق در سالن نشست دفتر هشام اختیار در طبقه دوم برگزار شده است.

این روزنامه بیان کرد: منبع فوق اطلاعی درباره سرنوشت جوان عامل انفجار ارائه نکرد.

وی همچنین وجود "محمد سعید بخیتان" دبیر حزب بعث، "حافظ مخلوف" و "ماهر اسد" را تکذیب کرد و افزود: این افراد را عضو تیم اداره بحران نیستند.




( ۱ )

نظر شما :