پیام صالحی به سیدحسن نصرالله

۲۸ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۴۳ کد : ۱۹۰۴۳۲۷ سرخط اخبار

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان در ملاقات با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، پیام کتبی دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را تقدیم وی کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام ضمن تبریک پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی لبنان بر اشغالگران صهیونیست در جنگ 33 روزه که به شکست خفت بار غاصبان صهیونیست انجامید، اظهار کرد: بی‌شک این پیروزی فتح الفتوح مقاومت و مایه عزت و سربلندی جهان اسلام است و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان بر ضد دشمن غاصب به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به کور شدن چشم فتنه در جریان جنگ 33 روزه گفت: یقینا این پیروزی میراث ارزشمند امام خمینی (ره) و مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و فداکاری رهبری و جوانان عزیز حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان و خون‌های پاک شهیدان و صبوری خانواده‌های معزز و معظم آن‌هاست.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز با تبریک متقابل به ملت عزیز ایران افزود: بدون شک ایستادگی رهبری و ملت عزیز و غیور جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت لبنان، نقش به‌سزایی در این پیروزی داشته و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، راهگشای بسیاری از مشکلات بوده است.

متن کامل پیام بدین شرح است:

« حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله

دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان

سلام علیکم،

تبریکات اینجانب را به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی لبنان بر اشغالگران صهیونیست در جنگ 33 روزه که به شکست خفت‌بار غاصبان صهیونیست انجامید، پذیرا باشید.

بی‌شک این پیروزی فتح الفتوح مقاومت و مایه عزت و سربلندی جهان اسلام است و نقطه‌عطف تاریخ مبارزات مسلمانان بر ضد دشمن غاصب به‌شمار می‌رود.

یقیناً این پیروزی میراث ارزشمند امام خمینی(ره) و مرهون رهبری‌های داهیانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله)، فداکاری‌های رهبری و جوانان حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان، خون‌های پاک شهیدان عزیز مقاومت و صبوری خانواده‌های معزز و معظم ایشان است.

مقاومت و مردم لبنان در جریان جنگ 33 روزه چشم فتنه را کور کردند و درس عبرتی فراموش‌نشدنی به دشمنان داده و آنان را از دستیازی به لبنان بازداشتند.

بی‌تردید این پیروزی ان‌شاء‌الله مقدمه پیروزی‌های دیگر مقاومت در آینده خواهد بود.

با اغتنام فرصت، از خداوند متعال عزت و سربلندی مردم عزیز لبنان و مقاومت اسلامی را مسألت می‌کنم.

علی‌اکبر صالحی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران»


نظر شما :