توصیه فامیلی به برادر رهبر کره شمالی

۲۴ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۶ کد : ۱۹۰۴۱۳۵ سرخط اخبار

شوهر عمه رهبر جدید کره شمالی از برادر کیم جونگ اون خواست از جانشینی قدرت در کره شمالی در رسانه‌های خارجی انتقاد نکند.

خبرگزاری فارس: توصیه فامیلی به برادر رهبر کره شمالی/از پیونگ یانگ انتقاد نکن

به گزارش فارس به نقل از یونهاپ، شوهر عمه "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که گفته می‌شود قدرت و نفوذ زیادی در دولت کره شمالی دارد به "کیم جونگ نام" برادر رهبر کره شمالی توصیه کرد که دست از انتقاد از فرایند جانشینی قدرت در کره شمالی بردارد.

روزنامه "یومیوری" ژاپن گزارش داد: "جانگ سونگ تائک" به کیم جونگ نام گفت که از ارائه اظهارات انتقادی به رسانه‌های خارجی علیه کره شمالی خودداری کند.

کیم جونگ اون رهبر 29 ساله کره شمالی به دنبال درگذشت پدرش قدرت را در پیونگ یانگ در دست گرفت و به عنوان سومین نفر از خاندان کیم به قدرت رسید.

"کیم جونگ ایل" پدر کیم جونگ اون به دنبال درگذشت "کیم ایل سونگ" بنیانگذار کره شمالی در سال 1994 به قدرت رسیده بود.

جانگ که یکی از ارکان تحکیم قدرت رهبر جدید کره شمالی محسوب می‌شود در طول سفر کیم جونگ نام به پیونگ یانگ در ماه مه توصیه کرده بود که از رهبری جدید کره شمالی انتقاد نکند.

جانگ که با جوانترین خواهر رهبر سابق کره شمالی ازدواج کرده است یکی از افراد بانفوذ در حکومت کره شمالی محسوب می‌شود و به عنوان معاون رئیس کمیسیون دفاعی ملی کره شمالی خدمت می‌کند.

در ماه ژانویه کیم جونگ نام به روزنامه‌های ژاپنی با ارسال یک ایمیل گفته بود که برادرش بسیار بی تجربه است و نمی‌تواند همانند پدرش حکومت کند.

کیم جونگ نام  که چهل ساله است  در ماکائو شهر بندری چین زندگی می‌کند و به علت داشتن قمارخانه‌های متعدد در این شهر  شهرت دارد. وی در پکن هم خانه دارد و  بطور مرتب به بانکوک، مسکو و اروپا سفر می‌کند.

جونگ  نام پیش از اختلاف با پدرش و تبعید، جانشین پدر  محسوب می‌شد اما در سال 2001  ماجرای  تلاش بی نتیجه وی برای ورود به ژاپن با گذرنامه جعلی همراه با دو همسر و پسرش  که به گفته خودش قصد رفتن به مرکز تفریحی دیسنی‌لند را داشتند، جنجال آفرید. این مسئله پدرش را  به حدی عصبانی کرد که  هیچ مسئولیت جدیدی به وی نداد  و ماجرا  در نهایت   با خروج جونگ نام از کشور پایان یافت.




نظر شما :