بولتون: برخورد آمریکا و ایران به بعد از انتخابات موکول شده است

۲۴ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۸ کد : ۱۹۰۴۱۲۱ سرخط اخبار
جان بولتون یکی از چهره های راست افراطی در آمریکا و نماینده سابق این کشور در سازمان ملل گفت که برخورد با برنامه هسته ای ایران تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال جاری(آبان) در تعلیق خواهد بود.

به گزارش عصر ایران بولتون در مصاحبه با شبکه خبری محافظه کار فاکس نیوز با حمایت ازایده افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت که گمان نمی برد دولت اوباما برنامه ای برای برخورد نظامی با ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.

بولتون گفت : به نظر می رسد ایران هم در حال حاضر برنامه ای برای تشدید تنش با آمریکا ندارد و منتظر است تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ببیند.

این چهره محافظه کار آمریکایی افزود :"به نظر من عاقلانه این است که ما برای مقابله با تهدید بستن تنگه هرمز از سوی ایران برنامه نظامی داشته باشیم و من فکر می کنم آنچه که هم اکنون نیز در جریان است (افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس) در همین راستا است."

وی افزود که ایران در حال حاضر ترجیح داده است تا توپ را به زمان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرتاب کند و یکی از مهم ترین دلایل شکست مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 نیز در همین عامل است.

بولتون همچنین درباره اوضاع سوریه گفت که او نشانه ای از اینکه حکومت روسیه راضی به برکنار کردن بشار اسد شده است ؛ نمی بیند.

وی افزود : حتی اگر روس ها به برکناری بشار اسد رضا دهند ، تا زمانی که از تامین منافع خود در حکومت جدید سوریه مطمئن نشوند ، به این مساله تن نخواهند داد.
 

نظر شما :