FBI در زمینه ارتباط یک شرکت چینی با ایران تحقیق می‌کند

۲۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۰۴۰۸۳ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز مدعی شد که پلیس فدرال آمریکا قصد دارد در زمینه روابط تجاری یک شرکت چینی با ایران و فروش تجهیزات ارتباطی آمریکایی به ایران تحقیق کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،  پلیس فدرال آمریکا از گشودن پرونده ای برای بررسی فروش تجهیزات و وسایل ارتباطی به ایران از سوی یک شرکت چینی خبرداد.

پلیس اف بی آی ادعا کرد که شرکت چینی "زد تی ای" علیرغم تحریم‌ها و با زیرپا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تجهیزاتی را به جمهوری اسلامی ایران فروخته است که می‌تواند برای زیرنظر گرفتن خطوط تلفن ثابت، تلفن‌های همراه و ارتباطات اینترنتی به‌کار رود.

در ماه مارس خبرگزاری رویترز ادعا کرده بود که شرکت "شنژن" وابسته به شرکت زد تی ای به بزرگترین شرکت ارتباطی ایران سیستم های نظارتی با قابلیت نظارت بر خطوط ثابت تلفن، موبایل و ارتباطات اینترنتی فروخته است.

خبرگزاری رویترز ادعا کرده بود که با دسترسی به گزارش 907 صفحه‌ای و لیست‌های بسته بندی این شرکت به تاریخ 24 جولای 2011، از قرارداد 120 میلیون دلاری این شرکت برای فروش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری چندین شرکت مهم آمریکایی از جمله شرکت "مایکروسافت"، "اوراکل"، "هیولت پاکارد" و "سیسکو" به ایران باخبر شده است.

براساس این گزارش، دولت آمریکا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه بخش‌های مرتبط با تکنولوژی اتمی و موشکی ایران، صنعت بیمه، بانکداری، بخش انرژی و همچنین برای جلوگیری از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به فن‌آوری‌های پیشرفته به اجرا گذاشته است.




نظر شما :