جدال اقتصادی تهران - واشنگتن

تحریم‌‌های تازه از راه رسیدند

۲۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۰۴۰۶۸ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: دولت اوباما روز پنج شنبه اعلام کرد که به دنبال افزایش فشارها بر ایران به خاطر برنامه هسته ای و موشک بالستیکی این کشور با وضع کردن تحریم های بیتشر علیه شرکت ها و اشخاصی است که به نحوی با این برنامه ها در ارتباط هستند. همچنین دولت لیستی از شرکت هایی را که ادعا می کند توسط دولت ایران برای دور زدن تحریم های امریکا و اروپا علیه صادرات نفت ایران استفاده می شوند را منتشر کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، اقدامات جدیدی که توسط دپارتمان خزانه داری اعلام شده است برای تحت فشار دادن بیشتر اقتصاد ایران در نظر گرفته شده است. اقتصادی که علی رغم وجود شواهدی دال بر آسیب رسانی به آن همچنان خود را مصون از این تحریم ها می داند.

دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم  و اطلاعات مالی می گوید: "ایران اکنون تحت فشار است، فشار تحریم های چندجانبه و ما این فشار را تا زمانی که ایران از پاسخ دادن به سوالات جامعه جهانی درباره برنامه هسته ای‌اش  خودداری کند افزایش خواهیم داد."

کوهن می افزاید: "اقدامات امروز گام بعدی در این مسیر است. هدف اصلی اخلال در برنامه هسته ای و موشک های بالستیکی ایران و همچنین مقابله با استفاده ایران از شرکت های واسطه برای فروش و حمل و نقل نفت اش است."

در میان شرکت هایی که توسط دپارتمان خزانه داری به عنوان شرکت های واسط برای ایران تعیین شده اند، شرکت های تجارت انرژی واقع در دوبی، هنگ کنگ، مالزی و سوئیس وجود دارند. طبق اعلام دولت امریکا این شرکت ها تحت تملک و یا کنترل شرکت ملی نفت ایران قرار داشته و یا از طرف آن عمل می کنند.

دپارتمان خزانه داری همچنین 58 کشتی که برای شرکت ملی نفت کش ایران کار می کنند و بسیاری از آنها برای فرار از تحریمها تغییر نام داده شده اند را شناسایی کرده است.


نظر شما :