موفاز نتانیاهو را تهدید کرد

۲۳ تیر ۱۳۹۱ | ۰۴:۰۲ کد : ۱۹۰۴۰۶۱ سرخط اخبار

معاون نتانیاهو اعلام کرد اگر بر اساس توافق‌های پیشین لیکود و کادیما، قانونی برای به خدمت گرفتن یهودیان تندرو در یگان‌های نظامی و یا غیر نظامی تصویب نشود، ظرف چند روز آینده از دولت کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شائول موفاز، رهبر حزب کادیما و معاون بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فراکسیون پارلمانی حزب خود در کنست( پارلمان رژیم صهیونیستی) نشستی فوق‌العاده تشکیل داد و مساله خروج کادیما از ائتلاف حاکم را بررسی کرد.

موفاز تصریح کرد: در صورتی که لایحه قانون جدید در نشست هفتگی دولت مطرح نشود حزب کادیما دیگر نمی‌تواند در ائتلاف دولتی حضور داشته باشد.

پیشتر، حزب کادیما خواهان تصویب این قانون شده بود که 80 درصد از اسرائیلی‌های تندرو می‌باید به عنوان خدمت وظیفه عمومی در ارتش حضور یابند.

گزارش‌های منابع رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اختلافات میان دو حزب بزرگ رژیم صهیونیستی بر سر تعداد جوانان تندرو است که از خدمت نظامی معاف می‌شوند، این مساله فراکسیون حزب کادیما را واداشت تا اعلام کند، نتانیاهو برای آنکه حمایت احزاب تندرو را به نفع دولت خود جلب کند از موافقت با موفاز چشم پوشی کرده‌ است.

پیوستن حزب میانه‌رو کادیما به بزرگترین ائتلاف راست‌گرای دولتی باعث شد که نتانیاهو به اکثریت آرا (78 درصد) در پارلمان رژیم صهیونیستی دست یابد و دولت را تشکیل دهد. 

نظر شما :