اولین ریزش دیپلماتیک در حکومت بشار

۲۲ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۰۴۰۴۵ سرخط اخبار

نواف الفارس سفیر سوریه در بغداد با اعلام استعفا گفت که از حکومت کشورش ، جدا شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی،  این اقدام در اعتراض به برخورد حکومت سوریه با معترضین ضدحکومتی در این کشور صورت گرفته است.

الفارس که هم اکنون در شهر اربیل در کردستان عراق به سر می برد با انتشار فیلمی از اعضای ارتش سوریه نیز خواست تا به "انقلاب" بپویندند.

وی گفت که در اعتراض به کشتار وحشتناک ملت سوریه به دست حکومت این کشور، از مسئولیت خود در سفارت سوریه در بغداد و عضویت در حزب بعث سوریه، استعفا کرده است.

قبل از این یک منبع آگاه گفته بود که الفارس در نامه ای به وزارت خارجه عراق، استعفای خود را اعلام کرده بود و دولت عراق نیز به دنبال فرستادن  الفارس به کشور دیگری غیر از سوریه است.

 
سفیر جدا شده سوریه در فیلم ضبط شده از همه سوری ها خواست تا به "انقلاب و یکپارچگی" بپیوندند و به حکومت دمشق اجازه ندهند در میان آنها ، فتنه ایجاد کند.

او در این فیلم ضبط شده، تصاویری از پرچم استقلال سوریه را در پشت سر خود داشت. این پرچم پس از استقلال سوریه تعیین شد اما این پرچم با کودتای 40 سال پیش حافظ اسد رئیس جمهور سابق این کشور، تغییر کرد.

هم اکنون مخالفان و معترضین در سوریه، از پرچم استقلال این کشور استفاده می کنند.

سفیر مستعفی سوریه همچنین از ارتش کشورش هم خواست تا از کشتار غیرنظامیان دست بردارد و اسلحه خود را به سمت قاتلان مردم بگیرد.

الفارس فارغ التحصیل دانشکده پلیس، در سال 2008 به عنوان سفیر سوریه در بغداد منصوب شد و قبل از آن پست های سیاسی، حزبی و امنیتی را در کشورش برعهده داشت.
او همچنین سال ها به عنوان استاندار قنیطره، لاذقیه و ادلب نیز فعالیت کرد.

این نخستین اقدام یک سفیر سوریه برای جداشدن از حکومت دمشق در اعتراض به حوادث اخیر این کشور است.

چند روز پیش از این هم سرتیپ مناف طلاس از فرماندهان ارشد گارد ریاست جمهوری سوریه با جدا شدن از حکومت این کشور، به ترکیه فرار کرد و از آنجا هم راهی فرانسه شد.

مناف طلاس از نزدیکترین مقامات سوریه به بشار اسد رئیس جمهور این کشور بود. پدر مناف طلاس در دوره حکومت حافظ اسد، به عنوان وزیر دفاع فعالیت می کرد.

قبل از این هم یک خلبان ارشد ارتش سوریه با استفاده از یک فروند جنگنده این کشور در اردن فرود آمد و درخواست پناهندگی داد.


نظر شما :