دور جدید مذاکرات هسته ای بزودی آغاز می شود

۲۰ تیر ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۵ کد : ۱۹۰۳۹۵۸ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، 'علاءالدین بروجردی' روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی 'احساس امنیت' در خرم آباد در جمع خبرنگاران بر شرط ایران در مذاکرات هسته ای مبنی بر لغو تحریم ها تاکید کرد و گفت: شرط مجلس شورای اسلامی برداشتن تحریم ها برای ادامه مذاکره است.

بروجردی با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای در سطح کارشناسان نیز گفت: در این مذاکرات طولانی کارشناسان دو طرف مدت 16 ساعت به صورت پیوسته مذاکره کرده و طرف ایرانی به خوبی عمل کرد.

وی گفت: کارشناسان جمهوری اسلامی در این مذاکرات مجموعه راهبردهای ایران و عملکرد کشورمان را که بر مبنای عهدنامه 'ان پی تی' و مقررات آژانس و کاملا صلح طلبانه است، به خوبی تبیین کردند.

بروجردی ادامه داد: اگر آمریکا شیطنت نکند، اجلاس بعدی در سطح بالاتر در دو مرحله با حضور دکتر باقری و خانم اشمید و مرحله بعدی دکتر جلیلی و خانم اشتون انجام می شود و طرفین باید خودشان را به توافق نهایی نزدیک کنند.

وی یادآور شد:تاریخ دقیق مذاکرات هنوز تعیین نشده است.

بروجردی افزود: در این مذاکرات خواسته ملت ایران مبنی بر غنی سازی اورانیوم به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل غنی سازی به قوت خود باقی است عنوان کرد: فناوری هسته ای ایران استمرار خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اصل غنی سازی برای نظام و ملت ما مهم است، ادامه داد: این یک اصل تغییر ناپذیر است.

بروجردی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیازهای مقطعی خود اقدام می کند، تصریح کرد: ممکن است در آینده به جای 20 درصد نیازهای بالاتری داشته باشیم که این حق باید وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تحولات سوریه گفت:بشار اسد از شرایط و گذرگاه سخت عبور کرده و کشور سوریه در حال حرکت به سمت ثبات است.

وی به نقش ایران در حل بحران سوریه نیز گفت:ایران در حل بحران سوریه یک نقش کلیدی داشته به طوریکه اجلاس ژنو بدون حضور ایران شکست خورد.


نظر شما :