اسرائیل چگونه می‌خواهد به ایران حمله کند؟

۲۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۰۳۹۳۴ سرخط اخبار

یک تحلیلگر مسائل نظامی در آمریکا می‌گوید که نه اسرائیل توان حمله نظامی به ایران را دارد و نه بازارهای غربی تحمل بسته شدن تنگه هرمز را دارند.

به گزارش فارس، "گوردون داف"، نظامی سابق آمریکایی در دوران جنگ ویتنام و نویسنده مشهور وترنز‌تودی، در مقاله‌ای که در پرس‌ تی‌وی منتشر شد، تصریح کرد: "من در تعجبم که اسرائیل چگونه می‌خواهد به ایران حمله کند، چرا که نیروهای نظامی آنان به راحتی از صحنه خارج می‌شوند، این نیروها امکانات لجستیکی ندارند و با ارتشی مواجه‌اند که بسیاری می‌خواهند خدمت سربازی اجباری در آن پایان داده شود."

بنابراین گزارش، بسیاری از جوانان اسرائیلی از ادامه هراس از تهدید خسته شده‌اند. در حدود 50 درصد از خدمت سربازی سر باز می‌زنند و جز برای یهودیان ارتدوکس، قوانین اسرائیل دیگر معتبر نیست.

داف تصریح می‌کند که در مصاحبه با یک نظامی سابق آمریکایی نزدیک به اسرائیل، دریافته است که تنها چند واحد از ارتش اسرائیلی از آمادگی در حد بالا برخوردارند و باقی از قابلیت‌های کمتری برخوردارند. شخصی که با داف مصاحبه کرده، از همان دسته افسرانی است که طراح آنچه برنامه حمله به ایران خوانده می‌شود، هستند.

وی می‌افزاید که سال‌ها قبل در تیمی عضویت داشته که در خصوص تنگه هرمز مطالعه کرده‌اند. در این مطالعه دریافته‌اند که ایران نه تنها قادر است تنگه هرمز را ببندد و هر کشتی را در آن هدف قرار دهد، بلکه قادر است این تنگه را تا زمانی که لازم باشد بسته نگه دارد. ظرف 48 ساعت از بسته نگه داشتن تنگه هرمز، بازارها و ارزهای غربی دچار فروپاشی خواهند شد.




نظر شما :