اقتصاد آمریکا توانایی تحمل جنگ در برابر ایران را ندارد

۱۸ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۹۰۳۸۲۶ سرخط اخبار

سفیر آمریکا در سوئیس با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی حاکم در این کشور و اجماع ضمنی میان قانونگذاران کنگره مبنی بر ضرورت کاهش بودجه نظامی، اعلام کرد که اقتصاد آمریکا برای حمله به ایران بسیار ناتوان است.

به گزارش فارس، "دونالد بیر" سفیر آمریکا در برن در مصاحبه با روزنامه سوئیسی "در بوند"، با اشاره به تشدید مشکلات اقتصادی در آمریکا، احتمال گزینه نظامی واشنگتن علیه ایران را رد کرد و گفت که اقتصاد آمریکا برای جنگ علیه ایران بسیار ضعیف است.

سفیر واشنگتن در سوئیس در ادامه مصاحبه خود به کل بدهی آمریکا که از 16 میلیارد دلار نیز فراتر رفته است و همچنین نرخ بیکاری 8.2 درصدی آمریکا اشاره کرد و با اعلام اینکه سطح پائین هزینه در بودجه آمریکا در طول دو سال گذشته از زمان جنگ جهانی دوم تا به حال بی سابقه بوده است، گفت که میان قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا درباره ضرورت کاهش بودجه نظامی کشور یک اجماع ضمنی وجود دارد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا با داشتن 900 پایگاه نظامی در خارج از کشور، بیشترین هزینه نظامی را در جهان دارد، اعلام کرد که با این وجود این موضوع دیگر قابل قبول نیست.

سفیر واشنگتن در سوئیس در ادامه با این استدلال که تحت شرایط حاکم در آمریکا، هیچ کسی جنگ با ایران را به عنوان یک گزینه بررسی نمی کند، احتمال وقوع یک جنگ سرد دیگر در آینده را رد کرد.




نظر شما :