آماده‌باش ارتش لبنان در مرزهای مشترک با سوریه

۱۸ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۹۰۳۷۹۵ سرخط اخبار
ارتش لبنان اعلام کرد که در پی کشته شدن سه تن در مرز این کشور با سوریه نیروهای لبنانی را در این منطقه به حالت آماده باش درآورده و در این راستا رئیس جمهوری لبنان نیز حمایت کامل از مرزها را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که در پی انفجار یک گلوله آر.پی.جی در خاک لبنان که از داخل خاک سوریه شلیک شده بود دو تن از آوارگان سوری مقیم لبنان کشته شدند و با کشته شدن این دو تن شمار کشته شدگان ناآرامی‌های منطقه وادی خالد در مرز لبنان با سوریه به سه تن رسیده است.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که نیروهای خود را در این منطقه به حالت آماده باش کامل درآورده و این اقدام ارتش به دنبال پرتاب خمپاره از خاک سوریه به سوی آوارگان مقیم خاک لبنان بود که پیشتر رخ داد.

میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان نیز از ارتش خواست تا به طور کامل از مرزها حمایت و از امنیت لبنان پاسداری کند.

پیشتر خبرهایی مبنی بر وقوع انفجار در شهر الهیشة واقع در منطقه وادی خالد در شمال لبنان مخابره شد که بنا به گفته منابع محلی این حادثه ناشی از انفجار بمب بوده است.

خبرگزاری رسمی لبنان همچنین اعلام کرد که پرتاب گلوله‌های خمپاره از روز شنبه تا بامداد امروز (یکشنبه) ادامه داشته و حالتی از ناامنی در منطقه وادی خالد به وجود آورده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور در عملیاتی مانع ورود گروه‌های مسلح از لبنان به خاک سوریه شدند و طی درگیری‌های میان نیروهای ویژه سوریه و گروه‌های مسلح که قصد داشتند به خاک سوریه وارد شوند ده‌ها تن از افراد مسلح کشته شدند.

نظر شما :