از انتخابات لیبی چه خبر؟

۱۸ تیر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۰۳۷۹۲ سرخط اخبار
اولین انتخابات پس از سرنگونی قذافی با مشارکت 60 درصدی مردم این کشور برگزار شده است که نتایج اولیه شمارش آرا از پیشتازی ائتلاف ملی حکایت می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عربی، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات کنگره ملی لیبی از پیشتازی گروههای ائتلاف ملی به رهبری محمود جبریل رئیس سابق دفتر اجرایی شورای ملی انتقالی لیبی حکایت می کند.

تعداد رای دهندگان، یک میلیون و 600 هزار نفر بوده اند و میزان مشارکت 60 درصد اعلام شده است.

العربیه در این باره گزارش داده است در حالی که اسلامگرایان در لیبی امیدوار بودند همانند اسلامگرایان تونس و مصر به پیروزی برسند، نتایج اولیه شمارش آرا در طرابلس و بنغازی از پیشتازی ائتلاف ملی به رهبری محمود جبریل حکایت می کند.

انتخابات در حالی برگزار شد که درخواستها برای فدرالیسم در شرق لیبی و مخالفتها با برگزاری انتخابات به اوج خود رسید که نتیجه آن کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در جریان تلاش افراد مسلح برای یورش به یک مرکز انتخاباتی و سرقت صندوقهای رای نمایان شد.

نوری العبار رئیس کمیته عالی انتخابات لیبی اعلام کرد تعداد رای دهندگان در انتخابات روز گذشته به یک میلیون و 600 هزار نفر یعنی 60 درصد رسید.

العبار اعلام کرد تنها 24 مرکز از مجموع 1554 مرکز رای گیری در روز شنبه به دلیل تنش امنیتی و به ویژه به سبب عملیات خرابکاری در شرق کشور بسته بود.

بر اساس این گزارش، فضاهایی از شادی و نگرانی بر اولین انتخابات پس از سرنگونی قذافی سایه افکنده بود.

بر اساس این گزارش، شماری از طرفداران فدرالیسم در شرق لیبی در برابر روند برگزاری انتخابات مانع تراشی کرده و خواستار توزیع بهتر کرسی های مجلس موسسان میان مناطق مختلف لیبی شدند.

 

نظر شما :