انتقاد شدید کوفی عنان از روسیه و غرب

۱۷ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۹۰۳۷۶۱ سرخط اخبار

«کوفی عنان» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه به شدت از رقابت روسیه و غرب بر سر سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه القدس العربی، عنان در گفت‌و‌گو با روزنامه انگلیسی «گاردین» تصریح کرد که اگر کشورهای غربی، روسیه و کشورهای عربی به رقابت نابودکننده خود برای برقراری آتش‌بس و آغاز فرایند سیاسی به منظور برکناری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت همان‌طور که مخالفان می‌خواهند، پایان ندهند این کشور شاهد جنگ داخلی فراگیری خواهد شد.

عنان افزود: «حمایت کامل شورای امنیت از فرایند انتقال سیاسی در دمشق موفقیت بزرگی برای گروه کار درباره سوریه در ژنو به شمار می‌رود که نباید آن را از بین برد. نشستی که چند روز قبل در ژنو برگزار شد.»

فرستاده ویژه سازمان ملل در ادامه گفت: «تلاش می‌کنیم که برخی از تصمیم‌هایی که در ژنو گرفته شد را به مرحله اجرا در بیاوریم که از همه مهمتر یافتن راهی فعال‌تر و واقع‌گرایانه‌تر برای توقف خشونت و آغاز فرایند سیاسی است.»

عنان همچنین به رغم برخی انتقادها مبنی بر این‌که هیچ کدام از بندهای طرح وی به اجرا در نیامده است، تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای کناره‌گیری از سمت خود ندارد.


نظر شما :