هشدار به بدتر شدن اوضاع اقتصادی جهان

۱۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۹۰۳۷۴۴ سرخط اخبار

"کریستین لاگارد" رئیس صندوق بین المللی پول روز گذشته ضمن ابراز نگرانی در رابطه با بدتر شدن وضعیت اقتصاد جهانی اعلام کرد: همزمان با نمایان شدن نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته و همچنین کشورهای بزرگ در حال ظهور، چشم‌انداز اقتصاد جهانی بسیار نگران‌کننده تر می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا بر این گزارش، اظهارات رئیس صندوق بین‌المللی پول پس از آن مطرح شد که بانک مرکزی اروپا، بانک انگلیس و همچنین بانک مرکزی چین همگی سیاست‌های مالی را در اقدامی که نشان دهنده افزایش نگرانی‌ها درباره سلامت اقتصاد جهانی است، سیاست‌های مالی خود را آسان‌تر کردند.

لاگارد در سخنرانی روز گذشته خود در توکیو اعلام کرد: در چند ماه گذشته، چشم‌انداز جهانی برای اروپا، آمریکا و بازارهای در حال ظهور بزرگ نگران‌‌کننده تر شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز صندوق بین المللی پول برخی از پیش‌بینی های اقتصادی خود را برای اواخر این ماه کاهش می‌دهد چرا که اطلاعات بدست‌آمده از اقتصاد کشورهای بزرگ و همچنین در حال ظهور در ماه های اخیر به شدت افت داشته است.

بنا بر این گزارش، صندوق بین‌المللی پول در نظر دارد ویرایش جدید گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهانی را که پیشتر منتشر کرده بود، مجددا در تاریخ 16 ژوئیه ارائه دهد.

بنا بر گزارش منتشر شده صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل، میزان رشد اقتصادی برای امسال 3.5 درصد پیش‌بینی شده بود و برای سال 2013 نیز 4.1 درصد تخمین زده شده بود.



نظر شما :