تاکید ایران و روسیه بر اجرای طرح عنان

۱۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۰۳۷۴۲ سرخط اخبار
سجادی و بوگدانف همچنین خواستار حل و فصل مسایل سوریه با استفاده از رویکردهای پیشنهاد شده در نشست ژنو به منظور پایان رویارویی ها در سوریه و آغاز گفت و گوهای ملی و روند حل و فصل سیاسی این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، طرفین در این دیدار بر ضرورت حل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از راه مشارکت طرف های سوری در مذاکرات سیاسی تاکید کردند.

طرف های ایرانی و روسی همچنین خواستار رفتار توام با مسوولیت بازیگران خارجی در مسایل سوریه و خودداری از رویکردهای یکجانبه گرایانه در این زمینه شدند.

سفیر ایران در مسکو و نماینده رییس جمهوری روسیه در مسایل خاورمیانه احترام به دیدگاه های مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود و رعایت حق حاکمیت این کشور را لازم و حائز اهمیت دانستند.

روسیه خلاف کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که از مسایل سوریه برای مداخله در امور داخلی این کشور سوء استفاده می کنند، خواستار حل مسایل این کشور با مشارکت طرف های داخلی و توقف خشونت ها است.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'گیدو وستروله' وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر موضع کشورش در این زمینه، خواستار حل و فصل مساله سوریه از راههای سیاسی و مسالمت آمیز و اجرای طرح شش ماده ای 'کوفی عنان' نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه توسط طرف های درگیر شد.

لاوروف گفت: باید بازیگران خارجی بر طرف های سوری فشار آورند تا آنها پشت میز مذاکره نشسته و مسائل و اختلافات خود را از این راه حل کنند.

وی افزود: متاسفانه گروه هایی از مخالفان دولت سوریه از هر گونه مذاکره خودداری می کنند و به اقدامات تحریک آمیز متوسل می شوند تا از این راه دولت را به دادن پاسخ متقابل تحریک کنند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: باید بر طرف های سوری فشار وارد آورد تا مذاکرات را آغاز کنند.



نظر شما :