حکم دادگاه ،خروج مجاهدین از فهرست تروریستی نبود

۱۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۰۳۷۳۷ سرخط اخبار
یک مقام آمریکایی ضمن اعلام اینکه دستور دادگاه واشنگتن به وزارت خارجه درباره مجاهدین خلق، به معنی خارج کردن آنها از فهرست گروههای تروریستی نبوده در عین حال به این گروه این "نوید" را داد که در صورت همکاری با ایالات متحده خروج آنها از فهرست گروههای ترویستی بررسی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های غربی، روز گذشته [جمعه] دانیل بنجامین، هماهنگ کننده امور ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا، ضمن هشدار به مجاهدین(گروهک منافقین) که زمان زیادی برای تخلیه اردوگاه اشرف باقی نمانده بار دیگر تاکید کرد که حذف نام این گروه از فهرست سازمان های تروریستی دولت آمریکا منوط به همکاری آنها در تخلیه اردوگاه اشرف است.

بنجامین با اشاره به بسته شدن اردوگاه اشرف در 20 ژوئیه از سوی دولت عراق گفت: اردوگاه اشرف دیگر پایگاهی برای مجاهدین نخواهد بود. زیرا که دولت متعهد و مصمم به بستن این اردوگاه است و هر برنامه‌ای برای وقت کشی غیر مسئولانه و خطرناک است و مجاهدین باید اردوگاه اشرف را تخلیه کرده و ساکنان آن به اردوگاه "لیبرتی" منتقل شوند.

دانیل بنجامین در ادامه به حکم دادگاهی در واشنگتن مبنی بر "بررسی خروج" این گروه از فهرست تروریستی آمریکا در اول ژوئن اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد این گروه تفسیر اشتباهی از حکم دادگاه تجدید نظر واشنگتن دارند. رهبران مجاهدین بر این باور اشتباه هستند که وزیر خارجه آمریکا چاره ای جز خروج نام آنها از فهرست گروههای تروریستی ندارد. بطور خلاصه، دادگاه به وزیر خارجه آمریکا دستور نداده تا مجاهدین خلق را از فهرست خارج کند. دادگاه به وزارت خارجه گفته است باید تا اول ماه اکتبر اقدام کند، ولی آن را منوط به نتیجه گیری مشخصی نکرده است. لذا همانگونه که هیلاری کلینتون بطور شفاف اعلام کرد، همکاری مسالمت آمیز مجاهدین برای بستن اردوگاه یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری وی درباره وضعیت مجاهدین خلق خواهد بود.

دانیل بنجامین سپس به سابقه فعالیت های سازمان مجاهدین خلق(گروهک منافقین) در گذشته اشاره کرده و گفت: مجاهدین خلق سابقه ای ازاقدامات خشونت بار علیه ایالات متحده دارند و خود اذعان دارند که تا سال۲۰۰۱ به این قبیل اقدامات ادامه می دادند. با عنایت به چنین سوابقی، همکاری کامل آنها با سازمان ملل ثابت خواهد کرد که این گروه اقدامات خشونت بار را کنار گذاشته است و دیگر"توان" و"قصد" دست زدن به اقدامات تروریستی را ندارد واین لحظه ای است تا مجاهدین خلق نشان دهد موجودیت کاملاً متفاوتی پیدا کرده است. این گروه باید سریع عمل کرده و با کامل کردن انتقال ساکنان اردوگاه اشرف، این اردوگاه را تعطیل کند.

 

نظر شما :