بشار اسد: تظاهرات سوریه برای دریافت پول است

۱۶ تیر ۱۳۹۱ | ۰۳:۱۱ کد : ۱۹۰۳۶۹۷ سرخط اخبار


رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه جمهوریت ترکیه ضمن تشریح سناریوهای سه گانه ضد دمشق هدف برپایی تظاهرات را دریافت پول دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، بشار اسد در پاسخ به سئوالی درباره رابطه بشار اسد با مردمش گفت: لازم است مثالی برای روشن شدن حقیقت برای شما بزنم بهترین مثال در این زمینه شاه ایران است که بسیار قوی بود و ارتش قوی و حمایت بین المللی را به دنبال داشت اما آیا توانست در برابر اراده مردمش ایستادگی کند.

وی افزود: من اگر حمایت مردمی را به دنبال خود نداشتم باید سرنوشت مشابه وی پیدا می کردم همه به خوبی می دانند که طرفهای خارجی با حمایت از مخالفان به بحران سوریه دامن می زنند.

بشار اسد با اشاره به کمکهای تسلیحاتی برای مخالفان افزود: انقلابی که مردمی باشد کسی نمی تواند آنرا سرکوب کند و شما می توانید به هر مکانی که می خواهید در سوریه بروید تا بفهمید این انقلاب است یا تلاشهای گروههای مسلح.

رئیس جمهوری سوریه گفت: ما تروریستها را تعقیب می کنیم و آنها را می کشیم و از خود دفاع می کنیم زیرا آنها مرتکب جنایات زیادی علیه غیر نظامیان می شوند و وظیفه ما دفاع از حقوق شهروندانمان است.

وی خطاب به  خبرنگار ترک گفت: شما وقتی مورد حمله قرار بگیرید چه کار می کنید آیا از خود دفاع نمی کنید ؟ آیا ترکیه عملیات در شمال عراق را تحت عنوان مبارزه با تروریسم توجیه نمی کند؟ آیا در این باره باید گفت که ترکیه مردمش را می کشد؟

بشار اسد بیان کرد: این دوگانگی و نفاق سیاسی است و ما آن را نمی پذیریم.

رئیس جمهوری سوریه افزود: طبعا اشتباهاتی انجام شده است و این طبیعی است زیرا بشر جایز الخطاست و ما باید میان اشتباهاتی که در ترکیه انجام شده است و  عوامل خارجی تفاوت قائل شویم.

وی اظهار داشت: توطئه ضد سوریه در سه مرحله صورت گرفته است؛ نخست، تظاهرات، بخش بزرگی از این تظاهرات به خاطر پول بود به طوری که در ابتدا نرخ شرکت در تظاهرات ده دلار بود اما هم اکنون به 50 یا صد دلار رسیده است.

رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: آنها انتظار داشتند که مشابه تونس و مصر تا رمضان گذشته کار تمام شود اما در این مرحله شکست خوردند پس از آن کوشیدند که سناریویی مانند بنغازی لیبی ایجاد کنند که ارتش این تلاش را نیز ناکام گذاشت و این سناریو تا مارس گذشته ادامه داشت.

اسد گفت: در مرحله بعدی سناریوی ترور فردی و ایجاد کشتار علیه غیر نظامیان و نیز انفجار علیه نهادهای دولتی اجرا شد. هم اکنو نیز تظاهراتی که برگزاری می شود خیلی کم است و بیشتر برای پول است.

وی تصمیمات موسسات بین المللی را تحت تاثیر غرب و با هدف فشار علیه سوریه دانست.
 

نظر شما :