اردوغان به اوباما: به سوریه حمله کنیم

۱۴ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۹ کد : ۱۹۰۳۶۶۰ سرخط اخبار

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، این پایگاه به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی اسراییل با بیان این ادعا که رجب طیب اردوغان پس از سرنگونی این جنگنده در چند تماس تلفنی در روز 26 ژوئیه با باراک اوباما خواستار دخالت نظامی در سوریه شد، می نویسد: این خواسته اردوغان با مخالفت اوباما روبرو شد.
 
در این تماس ها اردوغان سرنگونی جنگنده ترکیه را بهترین بهانه و موقعیت برای عملیات مشترک نظامی کشورهای اروپایی، عربی و ترکیه علیه سوریه دانسته و گفته است بدین شکل ضمن اعلام حریم هوایی سوریه به عنوان منطقه ممنوعه پرواز،‌ می توان اهداف متعلق به ارتش و رژیم سوریه را هدف قرار داد تا  برای مخالفان سوریه منطقه امن تشکیل شود.

در این خبر ادعا شده است اردوغان با اعلام آمادگی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ترکیه برای حمله به سوریه گفته است آمریکا باید رهبری این عملیات را عهده دار شود.
 
در ادامه خبر آمده است: اوباما ضمن اینکه زمان را برای حمله به سوریه مناسب ندانسته بر لزوم ادامه عملیات محرمانه نیروهای ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه در سوریه تاکید کرده است.
 
اردوغان در پاسخ با اشاره به ناموفق بودن عملیات محرمانه در سرنگونی بشار اسد گفته است: تنها راه موفقیت در سوریه نیروی نظامی آمریکا بوده و ترکیه بدون پشتیبانی لجستیک و نظامی آمریکا نمی تواند در این امر موفق باشد.
 
پایگاه اینترنتی دبکافایل علت این عدم تفاهم میان ترکیه و آمریکا را اظهارات ضد و نقیض ترکیه دانسته است.


نظر شما :