عذرخواهی کلینتون از پاکستانی‌ها

۱۴ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۳ کد : ۱۹۰۳۶۵۸ سرخط اخبار

در پی کشته شدن سربازان پاکستانی به دست آمریکاییان، هیلاری کلینتون از مقامات افغانستان عذرخواهی کرده و خواهان بازگشایی مسیر ناتو شد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شینهوا، سرانجام " هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در یک تماس تلفنی با " حنا ربانی کهر" وزیر خارجه پاکستان از حادثه کشته شدن 24 سرباز پاکستانی که سال گذشته توسط حملات هوایی آمریکا کشته شدند، عذرخواهی کرده و خواهان بازگشایی مسیر ناتو از پاکستان به افغانستان شد.

وی در این مکالمه حمله به پایگاه نظامی و کشته شدن سربازان پاکستانی را اشتباه نظامی برشمرد و مراتب تاسف و عذرخواهی خود را اعلام کرد.

این نخستین بار است که یک مقام آمریکایی به علت کشتارهای ماه نوامبر در گذرگاه‌های مرزی اسلام آباد به طور رسمی عذرخواهی کرده است.

در پی عذرخواهی کلینتون، وزارت اطلاعات افغانستان از بازگشایی مسیر ناتو خبر داد.این در حالی است که یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن برای بازگشایی مسیر تجهیزات حدود 1.1 میلیارد دلار به پاکستان پرداخت خواهد کرد.

به دنبال کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در نوامبر 2011 بر اثر حملات هوایی نیروهای آمریکایی به دو پایگاه نظامی در نزدیکی مرز افغانستان، اسلام آباد گذرگاه‌های مرزی را که برای انتقال تجهیزات ناتو به افغانستان مورد استفاده قرار می‌گرفت، مسدود کرد.


نظر شما :