رازی به نام یاسر عرفات

۱۴ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۹۰۳۶۴۶ سرخط اخبار
شبکه های تلویزیونی عرب زبان از درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقیقات بین المللی درباره ترور یاسر عرفات خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد که تشکیلات خودگردان فلسطین تحقیقات بین المللی درباره ترور یاسر عرفات را خواستار شده است.
تشکیلات خودگردان در ادامه این درخواست اعلام کرده که تحقیقات درباره ترورعرفات باید همچون تحقیقات بین المللی برای ترور "رفیق حریری" نخست وزیر اسبق لبنان باشد.
گفتنی است الجزیره روز گذشته گزارش داد: در تحقیقاتی علمی با ادله محکم کشف و ثابت شده که لباس‌های یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به ماده سمی آلوده بوده است.
همزمان "اسماعیل رضوان" از رهبران حماس بر اجرای تحقیقات دقیق‌تر به منظور شناسایی عاملان قتل عرفات تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول قتل وی دانست.
 

حماس همچنین تشکیل کمیته عالی ملی برای تکمیل تحقیقات مربوط به قتل عرفات را خواستار شد.

از سوی دیگر کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که رهبران فلسطین آماده همکاری برای کشف جزئیات مرگ عرفات هستند.

فتح همچنین اعلام کرد که برای همکاری با همه طرف‌ها به منظور شناخت علت اصلی مرگ عرفات آمادگی دارد.

از سوی دیگر "سهی عرفات" همسر عرفات خواستار نبش قبر وی به منظور انجام تحقیقات دقیق‌تر شد.

وی گفت: من به عنوان همسر و شریک زندگی مردی بزرگ که بیش از 20 سال با وی زندگی کرده‌ام این حق را دارم که نبش قبر وی برای مشخص شدن علت اصلی مرگش را درخواست کنم.

روز گذشته شبکه خبری الجزیره قطر در خبری ادعا کرد که در تحقیقاتی علمی با ادله محکم کشف و ثابت کرده است که لباس‌های یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به پلونیوم سمی آلوده بوده است.

 

 

نظر شما :