موافقت پاکستان با بازگشایی مسیرهای انتقال مایحتاج ناتو

۱۴ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۰۳۶۳۳ سرخط اخبار
پس از آنکه هیلاری کلینتون از کشته شدن نظامیان پاکستانی در حملات هوایی آمریکا ابراز تاسف کرد، اسلام‌آباد با بازگشایی مسیرهای انتقال مایحتاج نیروهای ناتو در افغانستان از طریق پاکستان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام آمریکایی نیز اعلام کرد: براساس بخشی از یک توافق، واشنگتن حدود 1 / 1 میلیارد دلار به ارتش پاکستان از طریق بودجه حمایتی از کشورهای ائتلافی می‌دهد.

این بودجه پیشتر به دلیل تنش میان واشنگتن و اسلام آباد مسدود شده بود.

توافقنامه از سرگیری انتقال تجهیزات ناتو از طریق پکستان به حدود هفت ماه جنجال دیپلماتیک میان آمریکا و پاکستان پایان داد.

توافق اخیر میان واشنگتن و اسلام آباد توسط هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و به دنبال گفت‌وگوی تلفنی وی با وزیر خارجه پاکستان حاصل شد.

اسلام آباد که یک هم‌پیمان واشنگتن در "جنگ علیه تروریسم" محسوب می‌شود، بر این موضوع تاکید کرده بود که آمریکا باید به دلیل حمله هوایی نوامبر گذشته که در آن یک هواپیمای آمریکایی به اشتباه باعث مرگ 24 سرباز پاکستانی شد، از اسلام آباد عذرخواهی کند.

هیلاری کلینتون در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه پاکستان و خود من به ارتکاب اشتباهات که منجر به مرگ چندین نظامی پاکستان شد اذعان داریم. ما از کشته شدن این نظامیان پاکستانی متاسف و نسبت به همکاری نزدیک با پاکستان و افغانستان برای جلوگیری از چنین حوادثی متعهد هستیم.

پاکستان این موضوع را تایید کرده است که تصمیم گرفته این مسیرها به سوی افغانستان را بازگشایی کند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان خاطرنشان کرد: در نشست کمیته امور دفاعی کابینه پاکستان تصمیم گرفته شد تا این مسیرهای انتقال مایحتاج نیروهای ناتو در افغانستان بازگشایی شود.

نخست وزیر پاکستان نیز که ریاست این نشست را برعهده داشت اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که این موضوع حل و فصل شود.

نظر شما :