دیدار رؤسای مجالس ایران و سوریه

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۹۰۳۶۱۷ سرخط اخبار
رئیس مجلس مردمی سوریه در نخستین مرحله از دیدار خود از تهران ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره تحولات سوریه و اوضاع منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در این دیدار تلاش قدرت های جهانی و برخی کشورهای منطقه را برای تشدید بحران و نابسامانی در سوریه، توطئه‌آمیز خواند و گفت: در شرایط کنونی قدرت های بین المللی با هدف تجزیه سوریه یک جنگ فرسایشی علیه ملت و دولت این کشور آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه یکی از نقش‌آفرینان مهم در جنگ کنونی علیه ملت و دولت سوریه رژیم صهیونیستی است افزود: رژیم اشغالگر قدس که به‌شدت نگران تحولات منطقه و تهدیدات ناشی از انقلاب‌های مردمی در منطقه علیه موجودیت و آینده اش است با دامن زدن به تنش ها در سوریه سعی در دور کردن اذهان عمومی از وخامت اوضاع و اقدامات زورگویانه خود علیه ملت فلسطین دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفتگو و مذاکره را تنها راه حل مشکلات کنونی سوریه دانست و گفت: مردم سوریه تنها تصمیم‌گیرنده درخصوص سرنوشت کشورشان هستند و مداخله خارجی تنها اوضاع را پیچیده‌تر و دامنه مشکلات را فراگیرتر می‌کند.
وی افزود: کلید پیروزی، تلاش مجدانه در روند اصلاحات و استقامت و پایداری در مقابل توطئه های دشمنان ملت سوریه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حمایت محکم سوریه از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و لبنان در مقابل فشارها و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت این کشور از کشورمان در طول دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ملت ایران گفت: پایه‌های دوستی و همکاری میان دو ملت ایران و سوریه بسیار قوی است.
محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و قدردانی از دولت و ملت ایران در حمایت از این کشور در مقابل توطئه های قدرت های خارجی گفت: ملت سوریه هیچ گاه پشتیبانی و حمایت مردم ایران را از کشورشان در دوران بسیار دشوار کنونی و جنگ ظالمانه ای که قدرت های استکباری علیه سوریه راه انداخته اند فراموش نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه سوریه، لیبی نیست افزود: امریکا و قدرت های غربی به همراه پاره ای کشورهای منطقه با تحریف واقعیت های سوریه جنگ بزرگ علیه دولت و ملت این کشور راه انداخته اند.
رئیس مجلس سوریه گفت: این کشور ها که مایل نیستند اصلاحات آغاز شده در سوریه به نتیجه برسد از اقدامات خرابکارانه در سوریه حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه عناصر تروریست و خرابکار تاکنون 5000 بار آتش بس اعلام شده براساس طرح کوفی عنان را نقض کرده اند، افزود: رهبری سوریه همواره آماده گفتگو و مذاکره برای حل مشکلات کنونی بوده است.
رؤسای مجالس دو کشور پس از مذاکرات خود در یک مصاحبه مشترک مطبوعاتی شرکت کردند.
تصویردارد


نظر شما :