سفیر ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور اتریش کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۰۳۶۱۴ سرخط اخبار

"حسن تاجیک" سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اتریش، طی مراسمی رسمی استوارنامه‌ خود را به "هاینس فیشر" رئیس‌ جمهور اتریش ارائه و مأموریت دیپلماتیک خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش فارس، در مراسم ویژه‌ ارائه استوارنامه که در کاخ ریاست‌ جمهوری و با حضور قائم‌ مقام و مدیرکل وزارت امور خارجه و مشاوران سیاسی و دیپلماتیک رئیس‌جمهور برگزار شد، رئیس‌ جمهور اتریش با اشاره به مناسبات دوستانه و دیرینه‌ دو کشور، بر علاقه‌مندی دولتمردان اتریش به تاریخ، تمدن و مردم ایران تأکید کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگوها در موضوع هسته‌ای کشورمان تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به تصویر مثبت اتریش در ایران و مناسبات دوستانه‌ دو کشور طی سالیان طولانی، از آمادگی و علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

تاجیک همچنین با تشریح جدیت جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو، به نشست‌های بغداد و استانبول 1 و 2 اشاره کرد.

وی اظهار داشت: نتیجه‌ مذاکرات هسته‌ای به اراده‌ گروه 1+5 در نشست‌های مربوطه و از جمله نشست کارشناسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه یادشده در نشست 13 تیرماه استانبول بستگی دارد.

پس از مراسم تقدیم استوارنامه، سرود ملی دو کشور توسط گارد تشریفات ریاست‌ جمهوری نواخته شد و سفیر جمهوری اسلامی ایران از گارد احترام و تشریفات سان دید.

انتهای پیام/ش



نظر شما :