تردد 10 میلیون مسافر از راه دریا

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۴ کد : ۱۹۰۳۶۱۱ سرخط اخبار

سید عطاء الله صدر روز سه شنبه در همایش دو روزه مدیران دریایی ادارات بنادر و دریانوردی استان های مختلف کشور در ارومیه با اشاره به توانایی بالا و ایمنی کامل ناوگان حمل و نقل دریایی ایران افزود: این امر نشان از جایگاه ویژه دریاها در حمل و نقل مسافر در کشور دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، امسال میزان ترددهای دریایی در کشور به صورت چشمگیری افزایش می یابد که تمهیدات ویژه ای نیز باید برای این امر اندیشیده شود.

صدر در ادامه به ظرفیت بالای بنادر ایران در میزبانی شناورهای اقیانوس پیما اشاره کرد و ادامه داد: برخی بنادر ایرانی ظرفیت میزبانی شناورهایی با 14 هزار کانتینر باری را دارند که این امر نشان از قوت و قدرت بنادر ایرانی دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با تاکید بر پوشش کامل دریای عمان و خلیج فارس توسط کارکنان این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر سهم ایران از بازار سوخت رسانی به کشتی ها در خلیج فارس و دریای عمان به 25 درصد رسیده است.

صدر با تاکید بر برنامه ریزی برای حل مشکلات پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در کشور افزود: در صدد هستیم با همفکری و هماهنگی در این زمینه، در راستای کاهش بیش از پیش مشکلات حرکت کنیم.

وی با قدردانی از میزبانی ارومیه در این همایش گفت: این همایش ها می توانند در افزایش همفکری و مساعدت و همچنین ارائه نظرات تمامی مدیران در حوزه های مختلف موثر باشد.

همایش دو روزه مدیران دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران با هدف بررسی مسائل و مشکلات دریانوردی، چگونگی اجرای شعار امسال دریانوردی مبنی بر ' اقتدار دریایی در آبهای تحت حاکمیت از خزر تا اروند و ابوموسی ، ایمنی ، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی در جایگاه دولت ساحلی، بندری و پرچم ' روز سه شنبه در ارومیه آغاز شده است.

کنترل الکترونیک سواحل و آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ، ساماندهی شناورهای سنتی با رویکرد ارتقای ایمنی ، تدوین لوایح و آیین نامه های قانونی در راستای تخلفات دریانوردان، اقدامات موثر برای تکریم ارباب رجوع و اقدامات ایمنی در راستای حاکمیت مقتدر بخش دریایی ایران از دیگر بحث های این همایش دو روزه است.



نظر شما :