نشست سازمان ملل به خاطر اختلاف برسر حضورفلسطین به شکست انجامید

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۹۰۳۶۰۴ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری' الیوم السابع'، درخواست کشورهای عرب برای حضور فلسطین در این نشست منجر به تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر خروج از آن و ایجاد مانع برای حضور اتحادیه اروپا در این کنفرانس شد.

کشورهای عربی از جمله مصر خواستار حضور فلسطین در این کنفرانس هستند و اعلام کردند: اگر فلسطین در این نشست حضور نیابد اتحادیه اروپا هم نباید شرکت کند.

فلسطینیان در سازمان ملل نقش ناظر را دارند. از سوی دیگر واتیکان نیز که در نشست های عمومی سازمان ملل به عنوان یک ناظر شرکت می کند، اعلام کرد اگر فلسطین در نشست مذکور شرکت کند نماینده واتیکان نیز باید حضور یابد.

قرار بود نشست سازمان ملل با حضور 193 عضو این کشور از روز دوشنبه آغاز شود و تا تاریخ 27 ژوئیه (6 مرداد ) ادامه پیدا کند و پیش‌نویس توافقنامه تجارت تسلیحات آماده شود.

رژیم صهیونیستی که یکی از مهمترین تولیدکنندگان اسلحه در خاورمیانه است، اعلام کرد که اگر این نشست، فلسطینیان را به رسمیت بشناسد در آن حضور نخواهد یافت.

در حالی که فلسطینیان تلاش می‌کنند حضور خود را در مجامع بین‌المللی افزایش دهند و در نهایت عضویت کامل سازمان ملل را دریافت کنند، برخی دیپلمات‌ها می‌گویند: این اقدام می‌تواند تاکتیکی از سوی برخی کشورها برای تضعیف توافقنامه تجارت اسلحه باشد.

فلسطین سال گذشته به عضویت یونسکو درآمد.



نظر شما :