تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های نفتی

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۰۳۶۰۳ سرخط اخبار
در جلسه علنی امروز مجلس نیز 220 نماینده در بیانیه‌ای، تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه به ایران را محکوم کردند.
به گزارش خبرآنلاین متن بیانیه به شرح زیر است:
اتحادیه اروپا در یک تصمیم سیاسی غیرمنطقی و غیرقانونی و خارج از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، خرید نفت ایران را تحریم و تصمیم گرفته است آن را عملی نماید.
ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن این اقدام خصمانه اتحادیه اروپا، مواضع ذیل را اعلام می‌نماییم:
1-این تصمیم اتحادیه اروپا، دشمنی با ملت بزرگ ایران تلقی می‌شود و برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران باقی خواهد ماند.
2-نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه حمایت ملت ایران در طول سه دهه گذشته ثابت نموده است که ضمن احترام به همه مقررات بین‌المللی، به هیچ وجه از حق قانونی و بین‌المللی خود نخواهد گذشت و زیر بار سیاست‌های سلطه‌جویانه قدرت‌های بزرگ نخواهد رفت.
3-فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی حق مسلم ملت ایران است و در ماده 4 عهدنامه ان‌.‌پی‌.تی به وضوح این حق به کشورهای عضو داده شده است. بنابراین موضع اتحادیه اروپا در عدم استفاده جمهوری اسلامی ایران از این حق، مخالفت آشکار با مقررات بین‌المللی و مردود است.
4-ملت بزرگ ایران بارها ثابت نموده‌اند که با اتکا به ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، تحریم‌ها را به عنوان یک تهدید، به فرصت تبدیل می‌نمایند کاری که در سه دهه گذشته بارها آن را ثابت کرده‌اند.
5-اتحادیه اروپا که امروز به شدت درگیر مشکلات اقتصادی خویش است بداند که اینگونه اقدامات خصمانه موجب می‌گردد که گرایش اقتصادی و تجاری بازرگانان و صاحبان صنایع ایران به سوی کشورهایی سوق می‌یابد که اقدامات خصمانه علیه ملت ایران را انجام نمی‌دهند و در این بازی،‌ بازنده‌ کشورهای غربی خواهند بود.
در پایان مجددا اقدام خصمانه تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا را محکوم می‌نماییم.

فارس هم در خبری نوشت:

در پی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه کشورمان قرار شده که کمیته‌ای مشترک میان دولت و مجلس برای مقابله با این تحریم‌ها تشکیل شود.
اعضای این کمیته متشکل از مسئولین وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هستند. احتمالا حدود 3 یا 4 نفر از کمیسیون امنیت ملی و همین تعداد نیز از کمیسیون انرژی مجلس عضو این کمیته خواهند بود.

نظر شما :