اعلام آمادگی تهران برای اجرای ان‌پی‌تی

۱۳ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۰۳۵۹۷ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزارت خارجه در حال پیگیری سفر هیاتی برای دنبال کردن جزییات اعدام تعدادی از ایرانیان در عربستان است، اما تاکنون پاسخ مناسبی از سوی طرف سعودی دریافت نکرده‌ایم. امیدواریم نسبت به صدور ویزا هرچه زودتر اقدام شود.

به گزارش ایسنا، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: رییس مجلس سوریه برای توسعه همکاری‌های پارلمانی و مشورت و رایزنی در مورد موضوعات مختلف سیاسی و همچنین بحران سوریه امروز به تهران سفر می‌کند و در سفری سه روزه با مقامات کشورمان دیدار می‌کند .

وی همچنین از سفر صالحی به ژاپن برای شرکت در نشستی درباره افغانستان خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره طرح نمایندگان مجلس برای بستن تنگه هرمز نیز گفت: اعمال تحریم‌های جدید موضوعی است که تهدید کننده امنیت انرژی و برهم زدن تعادل بازار انرژی خواهد بود. تاکید کرده‌ایم امنیت عرضه بخش تفکیک‌ناپذیری از امنیت بازار انرژی خواهد بود و اقدام آمریکا و کشورهای دیگر تحریک‌کننده امنیت است و آنها باید مسوولیت اقداماتی را که انجام می‌دهند بپذیرند.

وی گفت: آنچه که به دنبال این تصمیمات در کشورهای غربی به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی دامن زده خواهد شد را بپذیرند. اینکه نمایندگان مجلس این طرح را بررسی کنند حق آنها است و در حد طرح این پیشنهاد با آن مواجه هستیم. نمایندگان مجلس نمایندگان ملت هستند. اقدامات آنها نشان دهنده طرز فکر ملت ما و انعکاس دهنده افکار و عقاید ملت ما نسبت به اقدامات خصمانه علیه کشور ما هستند.

مهمان‌پرست تاکید کرد: امنیت خلیج فارس را جزو اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم و توانایی و اقتدار کافی برای برقراری این امنیت در منطقه و امنیت عرضه و عبور انرژی در منطقه را داریم.

مهمان‌پرست همچنین گفت: امروز نشست کارشناسان فنی و حقوقی و سیاسی ایران و 1+5 در استانبول آغاز خواهد شد آنچه که برای ما ملاک است این است که از حقوق هسته‌یی‌مان کاملا دفاع کنیم ضمن اینکه آمادگی خود را برای اجرای معاهده منع گسترش که بحث خلع سلاح و عدم اشاعه را در بر دارد اعلام کرده‌ایم.

وی در عین حال گفت: اقدامات غرب برای انجام تحریم‌ها با نوع عملکرد آنها مبنی بر آمادگی برای مذاکرات جدی تفاوت دارد.
 

نظر شما :