تحریم نفتی ایران مذاکرات 1+5 را بی نتیجه می گذارد

۱۲ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۹۰۳۵۶۹ سرخط اخبار

'مهدی سنایی' روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: رویکردی که 1+5 و کشورهای اروپایی اتخاذ کرده اند, رویکرد صحیحی نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درخواست برای تداوم مذاکرات در کنار افزایش فشار و تحریم به دولت ایران بیانگر نادرست بودن اصل و چارچوب مذاکرات است.

وی گفت: غربی ها نباید تصور کنند که با افزایش دامنه فشار و تحریم بتوانند در مواضع جمهوری اسلامی ایران و متقاعد کردن این کشور برای توقف برنامه هسته ای خود تاثیری ایجاد کنند.

وی با ذکر اینکه تداوم این روش نادرست در بی نتیجه ماندن تعاملات تاثیرگذار بوده است ، ‌اظهار داشت: دولت ایران تمهیدات مناسبی برای بی اثر ساختن تحریم ها و تبدیل کردن آن ها به فرصت اندیشیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقابله با تحریم نفت و بانک مرکزی با توجه به اینکه در جهان معاصر تجارت از راه های مختلف امکان پذیر بوده امری بی اثر و بی نتیجه برای غربی ها است.

سنایی تاکید کرد: وزرای اقتصادی دولت راهکارهای چهارگانه ای برای عبور از تحریم پیش بینی کرده اند ،‌ همچنین دستگاه دیپلماسی کشور باید بحث جلوگیری از تاثیرات تحریم را به عنوان یک محور مهم در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده نهاوند در خانه ملت هماهنگی بین وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی را در بی اثر کردن تحریم ها ضروری دانست و گفت: وزارت خارجه باید یک دیپلماسی مقابله با تحریم و یک دیپلماسی رفع تحریم را اتخاذ کرده و مکانیزمی را برای مقابله با تحریم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی علت تحریم جمهوری اسلامی ایران را از دو منظر مورد تحلیل و بررسی قرار داد و افزود : ایران اسلامی همواره مقابل سلطه آمریکا بر منطقه ایستادگی کرده به همین دلیل کشورهای غربی ابزار تحریم را در راس کار خود قرار دادند.

وی افزود: همچنین تبدیل شدن ایران به یک ابر قدرت در منطقه و هسته ای شدن آن کابوسی بزرگ برای آمریکا, به خصوص رژیم صهیونیستی است, در حالی که ایران بارها صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود را اعلام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هسته ای شدن کامل ایران در افزایش قدرت منطقه ای و جهانی این کشور تاثیر گذار است و همین امر دشمنان این کشور را نگران کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود جو سازی های دولت های غربی و حامیانشان علیه برنامه هسته ای ایران تاکنون سندی مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران ارایه نشده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی نشست هایی برای بی اثر کردن تحریم ها تشکیل داده است, گفت: نشست های جداگانه ای با حضور وزرای اطلاعات و خارجه برگزار و مسایل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نظر شما :