تلاش امریکا برای حل اختلاف‌ها با پاکستان

۱۲ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۰ کد : ۱۹۰۳۵۶۸ سرخط اخبار

کلینتون در مصاحبه ای که ایندیرا لاکشمانان گزارشگر خبرگزاری بلومبرگ با وی انجام داد، در مورد امکان عذر خواهی به دلیل حمله چند ماه پیش در پاکستان که منجر به کشته شدن سربازان پاکستانی شد و بسته شدن خطوط ارتباط پاکستان به افغانستان برای ارسال تجهیزات به نیروهای بیگانه در این کشور اظهار داشت: باید ببینیم چه کاری امکان پذیر است تا تغییراتی در روابط دو طرف ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: قصد ندارم وارد جزئیات شوم، زیرا موضوعات بسیاری است که ما از آنها انتظار داریم و آنها هم چیزهایی از ما می خواهند. ما باید ببینیم که چه کاری میسر است تا روابطمان تغییر کند.

وی ادامه داد: همان طور که بارها گفته ام، این رابطه، یک رابطه مهم است. به نظر من، این رابطه تاثیر بسیاری بر منافع امنیت ملی آمریکا و منطقه دارد. از این رو سخت تلاش می کنیم تا اختلافات موجود را برطرف سازیم.

کلینتون گفت: موضوعات بسیاری وجود دارد که با پاکستانی ها در مورد آن همفکری می کنیم. موضوعاتی وجود دارد که برای آمریکا حائز اهمیت هستند و مسائلی نیز وجود دارد که برای پاکستان مهم است، اما باید مذاکرات انجام شود تا در مورد تک تک آنها تصمیم گیری شود. ما هنوز در مرحله تلاش برای انجام این کار هستیم.



نظر شما :