سفر رئیس مجلس ملی سوریه به تهران

۱۲ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۰۳۵۳۶ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در ادامه رایزنی های مقامات جمهوری اسلامی ایران و سوریه، 'محمد جهاد اللحام' رییس مجلس ملی این کشور فردا (سه شنبه) به همراه یک هیات پارلمانی به تهران سفر می کند.

'منصور حقیقت پور' امروز در گفت و گو باایرنا افزود: رییس مجلس ملی سوریه در مدت اقامت چهار روزه خود در تهران، علاوه بر دیدار و گفت و گو با 'علی لاریجانی' همتای ایرانی خود با دیگر مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از جمله رییس جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو می کند.

 

محمد جهاد اللحام در انتخابات پارلمانی سوریه که پس از اصلاح قانون اساسی این کشور در تاریخ 18 اردیبهشت ماه برگزار شد به مجلس ملی راه یافت و موفق به کسب اکثریت آرای نمایندگان برای احراز کرسی ریاست مجلس شد.

وی روز چهارم خرداد ماه گذشته به عنوان رییس مجلس ملی سوریه سوگند یاد کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در سفر رییس مجلس ملی سوریه به تهران، علاوه بر انجام رایزنی ها در زمینه روابط دوجانبه تهران - دمشق، تازه ترین تحولات و رویدادهای منطقه ای و بین المللی بین مقامات عالی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

حقیقت پور، یکی از مهم ترین موضوع هایی که در این سفر بین مقامات دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد را نشست اخیر وزیران امور خارجه کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای عضو اتحادیه عرب، عنوان کرد.

وی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی بار دیگر مواضع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم و نظام سوریه به ویژه در شرایط کنونی اعلام می کند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی نشست ژنو را وقیحانه ترین رفتار بین المللی در قبال سوریه دانست و یادآور شد: هرگز قابل پذیرش نیست که نمایندگان چند کشور در هزاران کیلومتر دورتر سوریه و بدون حضور حتی یک نماینده از این کشور و بدون درنظر گرفتن نظرها و خواسته های مردم درباره آن تصمیم گیری کنند و در مورد انتقال قدرت صحبت کنند.



نظر شما :