اتحادیه عرب فردا میزبان مخالفان سوری است

۱۱ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۹۰۳۴۹۸ سرخط اخبار
اتحادیه عرب اعلام کرد که فردا (دوشنبه) و پس فردا نشستی را برای ایجاد وحدت میان مخالفان سوری با حضور کشورهای مختلف از جمله اعضای دائم شورای امنیت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این اتحادیه نشستی را با حضور بیش از 200 تن از مخالفان سوریه با هدف دستیابی به توافق میان آن‌ها در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد که از وزیران امور خارجه کشورهای عضو دائم شورای امنیت برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده و وزیران امور خارجه عراق (رئیس دوره‌ای نشست سران اتحادیه عرب)، کویت (رئیس دوره‌ای پارلمان اتحادیه عرب) و قطر (رئیس کمیته عربی مسئول بررسی پرونده سوریه) شرکت خواهند کرد.

بن حلی ادامه داد: کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب و نیز وزیران امور خارجه میزبان نشست‌های دوستان سوریه یعنی ترکیه، تونس و فرانسه به این نشست دعوت شده‌اند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب افزود: این نشست بنا به مصوبات نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب که در دوم ژوئن برگزار شد، انجام می‌شود و هدف از این نشست رسیدن به یک دیدگاه مشترک برای حمایت از مخالفان سوری است تا این امر در مرحله انتقالی سوریه تاثیر بیشتری داشته باشد.

از سوی دیگر، مجمع عمومی سازمان ملل فردا نشستی را در خصوص تجارت سلاح‌های متعارف و صادرات آن برگزار می‌کند تا در این نشست معاهده‌ای برای ساماندهی فروش اسلحه‌های متعارف توسط سازمان ملل تصویب شود.

برایان وود، کارشناس نظارت بر اسلحه در عفو بین‌الملل هدف از برگزاری این نشست را نظارت بیشتر بر فروش اسلحه‌های متعارف اعلام کرد تا دیگر از این اسلحه‌ها علیه غیرنظامیان استفاده نشود.

وی همچنین از صادرات اسلحه روسیه به سوریه انتقاد کرد و گفت: این مساله باید هر چه زودتر متوقف شود.
 

نظر شما :