استفاده اسرائیل از بالن‌های دوربین‌دار

۱۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۰۳۴۷۵ سرخط اخبار

بعد از پیروزی محمد مرسی و افزایش نگرانی رژیم صهیونیستی درخصوص چگونگی مقابله با ورود غیر قانونی افراد به اراضی اشغالی از سوی صحرای سینا و نوار غزه، این بار این رژیم به استفاده از بالن‌ به همراه دوربین برای محافظت از مرزها متوسل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، رژیم صهیونیستی برای برقرار ساختن امنیت در مرزهای اراضی اشغالی و حمایت از سربازان اسرائیلی در برابر حملات نوار غزه و صحرای سینا از لوازم جدیدی برای اِعمال نظارت و مراقبت استفاده می‌کند.

این لوازم جدید عبارتست از بالن‌هایی به همراه چند دوربین‌ که می‌تواند از ارتفاع 400 متری هر فعالیت و تحرکی را زیر نظر داشته باشند.

یک افسر مسئول در این زمینه تاکید کرد که اخیرا تلاش‌هایی از سوی نوار غزه و صحرای سینا برای ورود غیر قانونی به اراضی اشغالی صورت گرفته است.

این افسر در ادامه افزود: با وقوع تغییرات اخیر در مصر و پیروزی اخوان‌المسلمین در این کشور نگرانی‌ها نسبت به ورود غیر قانونی به اراضی اشغالی افزایش یافته است.

با کمک این بالن‌ها بیش از پیش از انجام هرگونه فعالیتی برای ورود غیر قانونی به اراضی اشغالی جلوگیری می‌شود چرا که در این بالن‌ها دوربین‌هایی وجود دارد که از هر فعالیتی در مرزها عکس می‌گیرد و از آن جا اطلاعات را به واحدهای موجود در مرکز مراقبت‌ منتقل می‌کند تا با استفاده از این اطلاعات نیروهای هوایی به افرادی که در حال ورود غیر قانونی هستند شلیک کنند.

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به بودجه‌ای به ارزش 15 میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) نیاز دارد تا امنیت مرزها را فراهم کند. منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول امنیتی اعلام کردند که اسرائیل مقابل "دوره جدیدی که مصر وارد آن شده" منفعلانه نمی‌ایستد و پیروزی مرسی به جای حسنی مبارک خواب را بر چشمان مسئولان عالی رتبه امنیتی اسرائیل حرام کرده است.



نظر شما :