نشست ژنو آغاز شد

۱۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۳ کد : ۱۹۰۳۴۷۳ سرخط اخبار
نشست برنامه ریزی شده ژنو روز شنبه با حضور وزرای خارجه شماری از کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، عربی و منطقه ای در مقر این سازمان در سوییس گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، هدف از این نشست بحث در باره بحران سوریه و از نگاه اردوگاه آمریکایی و عربی ضد سوری جایگزینی حکومت دمشق است.

این نشست در حالی برگزار می شود که کشورهای روسیه و چین پیش از آغاز نشست مخالفت خود را با موضوع انتقال قدرت مورد نظر کشورهای غربی و عربی در سوریه آشکارا اعلام کرده اند.

ویلیام هگ وزیر امورخارجه انگلیس پیش از آغاز این نشست به خبرنگاران گفت: با توجه به مخالفت روسیه و چین با دیدگاه ما، دستیابی به تفاهم در این زمینه سخت می نماید. با پکن و مسکو به تفاهمی در این زمینه دست نیافتیم و تردید دارم که بتوان به دستاوردی دست یافت.

این نشست پشت درهای بسته درحالی آغاز شده که خبرنگاران تنها از امکان حضور در کنفرانس های خبری و حاشیه ای اجلاس برخوردارند.

غربی ها که از روزهای آغاز درگیری ها در سوریه حمایت آشکار خود را از مخالفان پنهان نکرده و ارسال کمک های نظامی، تجهیزاتی ومشورتی خود به شورشیان سوری را افزوده اند.

نشست ژنو‌ درحالی برگزار می شود که فرانسه نیز قرار است در آینده ای نزدیک میزبان گروه کشورهای ضد سوری با اصطلاح دوست سوریه باشد.

روسیه و چین همزمان با تاکید بر پایان حمایت گروه ضد سوری از افراد مسلح، اجرای طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امور سوریه را برای رسیدن به یک تفاهم ملی در این کشور ضروری می دانند.



نظر شما :