برگزاری سی‌امین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان

۱۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۰۳۴۶۵ سرخط اخبار

سفارت ایران در بیروت ۱۶ تیر ماه مراسم سی‌امین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان را در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان جمعه 16 تیرماه 1391 در پارک ایرانی مارون الراس در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی، مراسم سی‌امین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی را برگزار خواهد کرد.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا گفت: برگزاری این مراسم در مارون الراس واقع در نقطه صفر مرزی با فلسطین اشغالی بیانگر هشدار ملت ایران و جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی است و مسئولیت این رژیم در قبال دیپلمات‌های ایرانی و اسرای مسلمان و فلسطینی‌های مظلوم دربند این رژیم را برای جهانیان و نهادهای حقوق بشردوستانه منطقه‌ای و بین‌المللی یادآوری می‌کند.

وی افزود: در این مراسم قرار است عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان و برخی شخصیت‌های لبنانی و ایرانی سخنرانی کنند.

چهاردهم تیرماه 1361 خودروی سیاسی سفارت ایران که درحمایت پلیس دیپلماتیک لبنان درحال بازگشت از شهر بندری طرابلس به بیروت بود، برخلاف ضوابط بین‌المللی و مصونیت دیپلمات‌ها در منطقه "برباره" توسط مزدوران مسلح رژیم صهیونیستی متوقف و 4 دیپلمات ایرانی ربوده شدند.



نظر شما :