انتظار حزب الله برای از سرگیری روابط ایران و مصر

۱۰ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۰۳۴۴۸ سرخط اخبار

'محمد یاغی' مسوول حزب الله در شرق لبنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به تحولات اخیر مصر و انتخاب 'محمد مرسی' به عنوان اولین رییس جمهوری منتخب این کشور، تصریح کرد: مصر با توجه به موقعیت راهبردی که دارد، نقش مهمی در خصوص حوادث منطقه ای داشته و پس از انقلاب به سوی تغییر پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه مصر مبادی سیاسی جدیدی را در خصوص روابط بین المللی بویژه موضوع توافقنامه های به امضا رسیده با رژیم صهیونیستی اعلام داشته، خاطر نشان کرد: از سرگیری روابط میان مصر و ایران پس از انتخاب مرسی، رویکردی جدید برای این کشور در رابطه با کشورهای منطقه خواهد بود.

این مقام ارشد حزب الله همچنین در باره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و لبنان و امکان وقوع جنگی جدید در منطقه، گفت : اسراییل، رژیمی تجاوز گر و غاصب بوده که دایما در پی جنگ افروزی است و از سال 1948 میلادی تاکنون این سیاست تجاوزگری رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.

یاغی با اشاره به اینکه کشورهای غربی بویژه آمریکا تعمد دارند که پرونده هسته ای ایران باز بماند، افزود: آنها قصد دارند با بازگذاشتن این پرونده، طی موضع گیری های بحق ایران در قبال مسایل مهم امت اسلام، بویژه مساله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی، از این کشور باج خواهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر کشورهای غربی نیز با آمریکا همراه هستند تا سیاست ایران را در مورد مسایل جاری در خاورمیانه تغییر دهند، اضافه کرد: حوادث طی سی و چند سال گذشته، یعنی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که مقابله با ایران کاری است که نه کشورهای غربی و نه قدرت های استکباری، قادر به انجام آن نیستند چرا که این کشور بر عقاید راسخ اسلامی استوار بوده و اینگونه طوفان ها آن را نمی لرزاند.

یاغی با تاکید بر اینکه پیروزی در تمامی زمینه ها همراه ایران است ، ادامه داد: جمهوری اسلامی خواستار آزادی برای ملت خود و دیگر ملت های جهان است و به هیچ وجه به حقوق دیگران تعرض نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای زیادی از سوی مستکبران جهانی نسبت به ایران شده است، خاطر نشان کرد: بکارگیری انرژی هسته ای در راستای اهداف مسالمت آمیز حق طبیعی و مسلم ایران بوده چرا که این امر متعلق به توسعه اقتصادی ملی و فراهم ساختن ضروریات زندگی در جهان امروز است.

این مقام ارشد حزب الله با اشاره به گفت و گوهای صورت گرفته میان 'گروه 1+5 ' با ایران در استانبول، بغداد و مسکو، اظهار داشت: لازم است که در اینگونه گفت و گوها به حق کامل ایران در دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز اقرار و به شکل کامل تحریم اقتصادی علیه این کشور را لغو کنند.

وی با اشاره به اموال بلوکه شده ایران در کشورهای غربی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت آزاد شدن آنها، افزود: ایران به حق خود دست خواهد یافت، چرا که دایما به حق رفتار کرده و تمام تلاش این کشور این است که دنیا بر اساس حق و حقیقت استوار شود.

یاغی در پاسخ به سوالی در خصوص بحران جاری سوریه تصریح کرد: هجمه بین المللی که علیه این کشور به راه افتاده همچنان در حال افزایش است و این امر در راستای فشارهای رژیم صهیونیستی است که آغاز آن از واشنگتن و لندن بوده و خدمتی به این رژیم غاصب به شمار می رود.

وی این بحران را به منظور پاک کردن مساله فلسطین به شکل کامل دانست و افزود: اکنون سوریه با مستکبران عربی و غربی مواجه است و نظام این کشور به شکل استوار در مقابل توطئه ها ایستادگی کرده و پشتیبانی کشورهای آزادی را همراه خود دارد.

مسوول حزب الله در شرق لبنان با تاکید بر اینکه حوادث اخیر اثبات کرده که نظام 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه قدرتمند است، خاطر نشان کرد: این نظام توانایی مقابله با تمام خطرات و سختی ها را دارد و ملت سوریه هم اکنون با حمایت از نظامشان در راستای ساقط ساختن این توطئه ها می کوشند تا انسجام ملی خود را بازیابند.

وی افزود: ملت سوریه با وحدت خود کشورشان را بر اساس اصول دمکراتیک نوین خواهند ساخت.

یاغی با تاکید بر اینکه شاخص ها و نشانه های فعلی خبری از بروز جنگ در منطقه نمی دهند، افزود: درست است که رژیم صهیونیستی دایما علیه لبنان و ایران تهدیداتی را اعلام می کند، اما باید دانست که این تهدیدات توخالی بوده و تنها در راستای روحیه دادن به سربازان و صهیونیست های شهرک نشین است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که حاکمان کشورهای عربی در سیاست های خود از رژیم صهیونیستی حمایت به عمل آورند، جنگی رخ نخواهد داد، گفت: اگر این امر تغییر کند، ممکن است در سیاست های جنگی این رژیم نیز تغییراتی ایجاد شود و به هر حالی ضروری است که ما برای هر گونه مقابله با این خطر دایمی که بر سرزمین فلسطین چنگ انداخته، آمادگی را حفظ کنیم.



نظر شما :