دیدار خالد مشعل با پادشاه اردن در امان

۰۹ تیر ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۰۳۴۱۱ سرخط اخبار
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و پادشاه اردن روز پنجشنبه در امان با هم دیدار کرده و آخرین تحولات منطقه و مسائل مورد علاقه را مورد بحث و بررسی دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، ملک عبد الله دوم، پادشاه این کشور در دیدار با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بر لزوم استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر درباره مساله فلسطین به عنوان مساله محوری و اصلی خاورمیانه، تاکید کرد.

پادشاه اردن با اشاره به حمایت این کشور از حق ملت فلسطین برای تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی، اعلام کرد که این مساله باید از طریق مذاکرات و بر پایه راهکار تشکیل دو کشور و قطعنامه‌های بین‌المللی و نیز طرح صلح عربی صورت گیرد.

ملک عبد الله دوم بر اهمیت تحکیم و تقویت وحدت میان فلسطینیان جهت دستیابی به حقوق مسلم ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: اردن همچنان به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال برادران فلسطینی عمل می‌کند تا بتواند با کمک‌های خود به ساکنان کرانه باختری و نوار غزه، درد و رنج آنها را کاهش داده و به عبور آنها از این شرایط سخت و دشوار کمک کند.

خالد مشعل نیز در این دیدار بر روابط عمیق اردن و ملت فلسطین تاکید کرد و گفت که دیدار با ملک عبدالله دوم در شرایط زمانی حساس و در راستای تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها میان دو طرف برگزار می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این جنبش برای گسترش روابط و مناسبات با اردن در تمامی زمینه‌ها اهمیت زیادی قائل است، بر مخالفت کامل حماس با طرح‌ها و پروژه‌های مطرح شده در زمینه انتخاب میهن جایگزین برای فلسطینیان و حمایت کامل این جنبش از حق ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع و مسلم خود، تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این دیدار سامی خاطر، محمد نزال، خلیل الحیه، ماهر عبید و محمد نصر از اعضای دفتر سیاسی حماس و شاهزاده علی بن حسین، برادر پادشاه اردن، فایز طراونه نخست‌وزیر این کشور، ریاض ابو کرکی و عماد فاخوری، رئیس و مدیر دفتر پادشاهی اردن نیز حضور داشتند.

نظر شما :