اظهارنظر دوپهلوی لاوروف در خصوص سوریه

۰۹ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۰۳۴۰۶ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه روسیه بعد از مذاکرات با همتای تونسی‌ خود تاکید کرد: هیچ‌گونه طرحی برای بررسی در نشست بین‌المللی ژنو درباره سوریه، آماده نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از مذاکرات با رفیق عبدالسلام، همتای تونسی‌ خود عنوان داشت: تنها پیشنهادات و طرح‌هایی برای سند نهایی نشست ژنو مطرح است که امکان تصویب شدن آن وجود دارد.
لاوروف اظهار کرد: مستثنی کردن ایران از حضور در نشست ژنو درباره سوریه اشتباه است، اما روسیه در این نشست شرکت خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: برای حل بحران سوریه و بازگرداندن ثبات به این کشور، ایجاد مرحله انتقالی ضروری است اما مضمون و سازوکار آن باید از سوی ملت سوریه و از طریق مذاکرات ملی با مشارکت دولت و تمامی گروه‌های مخالف تعیین شود.
لاوروف افزود: روسیه از تغییراتی در سوریه حمایت می‌کند که به تحقق وحدت ملی کمک کند. سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور نیز باید توسط ملت سوریه تعیین کنند.
وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو هرگز از راه‌حل تحمیل شده به سوریه برای حل بحران این کشور، حمایت نخواهد کرد.
وی اعلام کرد که روسیه در مجموع با طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه موافق نیست.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر لزوم از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

لاوروف ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌ها میان روسیه و تونس، آمادگی کامل کشورش را برای حمایت از تغییرات در تونس اعلام کرد.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد و نسبت به هرگونه اقدامی نظامی علیه تهران هشدار داد.


نظر شما :