اعزام واحد‌های موشکی ترکیه به مرز‌های سوریه

۰۹ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۰۳۴۰۵ سرخط اخبار
در حالی که دولت آنکارا به اعزام نیروهای نظامی خود به مرز ترکیه با سوریه ادامه می‌دهد، شورای عالی امنیت ملی ترکیه تاکید کرد این کشور پاسخ محکمی به دمشق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، شورای عالی امنیت ملی ترکیه با برگزاری نشستی پنج ساعته تاکید کرد که سرنگونی هواپیمای ترکیه‌ای توسط ارتش سوریه بی پاسخ نخواهد بود و آنکارا در چارچوب قوانین بین‌المللی پاسخ قاطعی به این اقدام دمشق خواهد داد.

این شورا که عالی‌ترین مقامات امنیتی و نظامی ترکیه در آن حضور دارند در پایان نشست خود اعلام کرد: ترکیه براساس قوانین بین‌المللی از حقوق خود به طور کامل دفاع خواهد کرد و تمامی گروه‌های ترکیه بر دادن پاسخی قاطع به سوریه تاکید دارند.

در همین حال دولت ترکیه به اعزام نیروهای نظامی خود به مرز این کشور با سوریه ادامه می‌دهد و در تازه‌ترین نقل و انتقالات نظامی خود چندین سامانه موشکی و کامیون‌های نظامی را که به درستی مشخص نشده حامل چه نوع تجهیزاتی هستند به استان‌های مرزی با سوریه اعزام کرده است.

بنا به گفته منابع داخلی ترکیه حجم نیروهای اعزامی و نوع تجهیزاتی که به مناطق مرزی این کشور اعزام شده نشان‌دهنده‌ این است که این کشور قصد دارد "گذرگاه امنی" را که همواره از آن سخن می‌گوید، ایجاد کند تا مخالفان سوریه بتوانند به راحتی از مرز‌های ترکیه برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که کاروان‌های بزرگی حامل چادر و کانتینر‌های پیش‌ساخته در حال انتقال به استان مرزی کیلیس است که به احتمال زیاد برای اسکان آوارگان سوری تعبیه می‌شوند.

در پی سرنگونی یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه توسط ارتش سوریه که در آب‌های منطقه‌ای سوریه سقوط کرد، روابط متشنج آنکارا و دمشق وخیم‌تر شد و شرایط شکننده هم‌اکنون در مرز این دو کشور حاکم است.
 

نظر شما :