واکنش وزیر دفاع به خبر تولید پهپاد آمریکایی

۰۸ تیر ۱۳۹۱ | ۰۵:۲۹ کد : ۱۹۰۳۳۷۶ سرخط اخبار

 «وزارت دفاع به زودی خط تولید موشک ضدزره و تولید انبوه اژدر دریایی را آغاز خواهد کرد و یکی دیگر از دستاوردهایش، ساخت موشک‌هایی با دقت بسیار بالاست.»

به گزارش ایسنا، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران پس از بیان این مطالب هم‌چنین درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تولید انبوه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اظهار کرد: فعلا بنا نداریم در این رابطه اظهارنظر کنیم و آنچه که وظیفه‌مان باشد، در وزارت دفاع انجام خواهیم داد.

وی درباره ساخت هواپیماهای مسافربری توسط وزارت دفاع نیز گفت: ساخت هواپیماهای مسافربری از سال‌ها قبل در دستور کار ما قرار داشته است و همچنان که می‌دانید، ایران 140 را تولید می‌کنیم. ما همچنان در این زمینه به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع در ادامه، به تحولات منطقه و تنشی که میان سوریه و ترکیه اشاره کرد و افزود: به نظر من تنش در مرزهای سوریه و ترکیه به سلاح نیست و بهتر است هر دو طرف مسائل و مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند. نباید سطح تنش‌ها به این حد برسد.

وحیدی با اشاره به موضع‌گیری سازمان ناتو درباره اختلاف میان ترکیه و سوریه اظهار کرد: این موضع از مواضع سیاسی آنها برمی‌خیزید. ما نباید کاری کنیم که دو کشور مسلمان که با هم اختلاف پیدا کرده‌اند، برای حل اختلاف خود سراغ کشورهای غربی بروند. گروه ناتو و یا هر کشور خارجی دیگر در این مناقشه به نفع هیچ‌کس نیست و روابط دیرینه و دوستانه دو کشور را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: وقتی بین دو کشور تنش ایجاد شده باشد، ممکن است اتفاقاتی نظیر آنچه که در مرزهای ترکیه و سوریه افتاد، بیفتد، اما نباید بگذاریم که اینها تبدیل به تنش شوند. باید تنش‌ها را کم کرد تا از وقوع چنین اتفاقاتی هم جلوگیری شود.

وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: حضور کشورهای خارجی در چنین تنش‌هایی، تنها تنش را تشدید می‌کند و دلیل مخالفت ما با حضور نیروهای خارجی در منطقه نیز همین مساله است.

نظر شما :