دفاع دیکتاتور سابق آرژانتین از آدم‌ربایی‌هایش

۰۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۰۳۳۵۲ سرخط اخبار

خورخه ویدلا،‌ دیکتاتور سابق آرژانتین که به خاطر ربودن 33 کودک از والدینشان در حال محاکمه است مادران این کودکان را "تروریست" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خورخه ویدلا 86 ساله که پیش از این به خاطر جنایت علیه بشریت متهم به حبس ابد شده در جلسه دادگاه اظهار داشت: تمامی کسانی که این کودکان را متولد کردند و من برای آن‌ها به عنوان مادر احترام قائل هستم، شبه‌نظامیان فعال در دستگاه تروریسم بودند و از کودکانشان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند.

ویدلا که از سال 1976 تا 1981 بر سر قدرت بود متهم به ربودن نظام‌مند کودکان در دوران حکومت خود است.

یک سازمان حقوق بشر به نام مادربزرگان پلازا دی‌مایو که به دنبال یافتن افراد ربوده شده در دوران حکومت ویدلا هستند تخمین می‌زند 500 کودک از والدینشان جدا شده و به خانواده‌هایی نزدیک به رژیم تحویل داده شده‌اند.

ویدلا اعلام کرده که این اتهامات علیه او اتهاماتی اشتباه است و در آن زمان دستورات مکتوب قاطعی برای بازگرداندن این کودکان بیچاره به خانواده‌هایشان وجود داشته است.

ویدلا در یک دادگاه دیگر در سال 1985 محکوم به حبس ابد شد اما در سال 1990 از سوی کارلوس منم ،‌ رئیس‌جمهور سابق آرژانتین مورد عفو قرار گرفت.

در سال 2003 پس از انتخاب نستور کرچنر، به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین این عفو لغو شد و دادگستری اجازه یافت پرونده ویدلا را دوباره مفتوح کند.

گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند نزدیک به 30 هزار تن در جریان دیکتاتوری نظامی آرژانتین کشته شده‌اند.



نظر شما :