تظاهرات مردم کویت در اعتراض به انحلال پارلمان

۰۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۰۳۳۵۱ سرخط اخبار

هزاران تن از مردم و اعضای پارلمان کویت در اعتراض به انحلال پارلمان این کشور در مقابل ساختمان مجلس الامه کویت دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، بیش از 30 هزار تن از مردم و برخی از اعضای پارلمان منحل شده کویت در اعتراض به حکم دادگاه قانون اساسی این کشور مبنی بر انحلال پارلمان در مقابل مقر مجلس این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای "هرگز تسلیم نمی‌شویم" این اقدام دستگاه قضایی کویت را شورش علیه قانون اساسی خواندند.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی علیه مجلس پیشین این کشور اعلام کردند که راضی نخواهند شد این مجلس بار دیگر بر سر قدرت بیاید چرا که برخی ازاعضای پارلمان پیشین فاسد هستند.

"عادل الدمخی" از اعضای پارلمان منحل شده کویت با محکوم کردن این اقدام مقامات کویتی گفت: پارلمان به دلیل اینکه با تسلط دولت بر تمامی بخش‌های کشور مخالف است از سوی دولت مورد حمله قرار گرفته و نمایندگان نباید این مساله را قبول کنند.

دادگاه قانون اساسی کویت اخیرا با صدور حکمی و به بهانه اینکه دعوت به برگزاری انتخابات پارلمانی سال 2012 غیر قانونی بوده، پارلمان این کشور را منحل کرد و دستور داد پارلمان پیشین کویت که به دلیل اعتراض‌های مردمی منحل شده بود، بار دیگر بر سر کار آید.



نظر شما :