رایزنی صالحی در قزاقستان درباره سوریه،افغانستان و دریای خزر

۰۷ تیر ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۰۳۳۴۳ سرخط اخبار
=وزیر امور خارجه و همتای قزاق پیرامون آخرین تحولات منطقه از جمله افغانستان و سوریه و طرح کوفی عنان رایزنی و تبادل نظر کرده و طرفین به تشریح مواضع و دیدگاه های خود پرداحتند.

به گزارش  مهر به قزاقستان، علی اکبر صالحی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در بیستمین سال برقراری رواط دیپلماتیک صبح امروز در آستانه پایتخت قزاقستان دیدار کردند.

در این دیدارطرفین بر گسترش بیش از پیش مناسبات دو جانبه در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کردند .

یرجان کازیخانف و صالحی همچنین بر همکاریها ورایزنی های دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین ا المللی در جهت منافع دو کشور منطقه و جهان تأکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان دو کشور اظهار داشت: روابط دو ملت ریشه در تاریخ دارد و به منزله شاخه ای از یک درخت است.

وی با اشاره به اراده روسای جمهوری دو کشور برای توسعه و تحکیم بیشتر مناسبات فی مابین، افزود: روابط تهران بر روی ریل واحدی قرار دارد و باید با سرمایه گذاری بر نیات و اراده های مثبت موجود در دو کشور روابط را رو به جلو پیش برد.

صالحی با تأکید بر حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فی مابین ، گفت: ظرفیت های متقابل دو کشور به قدری بالاست که به آسانی می توان حجم همکاریهای تجاری را به سطحی متناسب با این ظرفیت ها رساند. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره  به شرایط حساس منطقه ای و بین المللی ناشی از تحولات سیال و سریع نسبت به رایزنیها و همکاری های دو کشور عرصه ها و مجامع منطقه ای و بین المللی ابراز رضایت کرد.

صالحی همچنین اهمیت همکاریهای علمی ، فرهنگی و فنی کشور را خاطرنشان کرد و به فلاسفه ، متفکران و دانشمندان مشترک اشاره کرد.

کازی خانوف نیز در این دیدار به عنوان وزیر امور خارجه و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور گفت: امسال مصادف با بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و قزاقستان است، لذا این سفر به موقع از اهمیت مضاعفی برخوردار باشد.

وی افزود: سیاست ما گسترش روابط حسن همجواری و ارتقاء سطح همکاریهای اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و قزاقستان همواره در عرصه های منطقه ای و بین المللی از مواضع ایران حمایت کرده و خواستار استمرار و افزایش این همکاری ها است.

موضوع همکاری های کشورهای حوزه دریای خزر نیز از دیگر موضوعات مذاکرات صالحی و کازی خانوف در این دیدار بود.

همچنین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات منطقه از جمله افغانستان و سوریه و طرح کوفی عنان رایزنی و تبادل نظر شد و طرفین به تشریح مواضع و دیدگاه های خود پرداحتند.



نظر شما :